Cannes Lions 2022: Belgen aan het feest

Awards / Cannes Lions / News

Hieronder vindt u België's bekroonde Cannes Lions 2022 op een rij, per bureau en per campagne. Het overzicht is volledig, met ook de Bronze Lion in de prestigieuze categorie Film voor Mortierbrigade op vrijdagavond 24 juni met The Umbilical Cord voor Equal Pay Day. Voor de details over de bekroonde campagnes verwijzen we u graag naar de speciale Cannes Lions-pagina op pub.be.

Samengevat: 2 Grand Prix, 2 Gold Lions, 3 Silver Lions en 7 Bronze Lions voor België in 2022!

BBDO Belgium, The Breakaway voor Decathlon: Grand Prix PR, Grand Prix Creative Strategy, Bronze Lion Media, Bronze Lion Entertainment for Sport

Happiness, Reduce the Ride voor Husk (D'Ieteren): Gold Lion Creative B2B, Silver Lion PR

Happiness, Restore voor Canon Belgium: Silver Lion Direct

Happiness, Crispy Subtitles voor Lays: Bronze Lion Entertainment

FamousGrey, Volvo Street Configurator voor Volvo: Gold Lion Creative Commerce

Mortierbrigade, The Poncho Poster voor Brussel Mobiliteit / Bike for Brussels: Bronze Lion Design en Bronze Lion Outdoor

Mortierbrigade, The Umbilical Cord voor Equal Pay Day: Bronze Lion Film

TBWA\BelgiumSeen from a Mini voor Mini: Silver Lion Industry Craft

Publicis Groupe Belgium, Millboard voor Mercedes-Benz: Bronze Lion Media

Mutant en Ogilvy Social.Lab behaalden geen eremetaal, maar haalden wel de shortlist (op zich ook al bekroning). Mutant deed dat met Now's the Time to Stare voor Paralympic Team Belgium (tweemaal shortlist PR) en Ogilvy Social.Lab deed dat met Mix4Boobs voor NRJ & Pink Ribbon (shortlist PR en shortlist Radio & Audio).

Ook de campagnes Giant NFT (Happiness voor Quick, categorie Direct), Empty Rooms (Happiness voor Ouders van Verongelukte Kinderen, categorie PR) en The Playlist Song (Mortierbrigade voor Capitane Records, Radio & Audio) haalden de shortlists.

Wat de shortlists betreft waren er, alles samen, 11 voor BBDO Belgium, 8 voor Happiness, 6 voor Mortierbrigade, 4 voor FamousGrey, 2 voor Mutant, 2 voor Ogilvy Social.Lab en telkens 1 voor Publicis en TBWA.

En ook deels een Belgische zege in Cannes: Anheuser-Busch InBev (AB InBev) werd er uitgeroepen tot Creative Marketer of the Year...

Blijf hier dagelijks op de hoogte van updates over Cannes Lions 2022.

Om alle (of dat hopen we toch) avonturen van onze PUB-redacteurs ter plaatse volgen, ga naar Twitter en Instagram.