Cannes Lions 2022: Gold Lion voor FamousGrey en Volvo

Awards / Cannes Lions / News

Hupsakee: een Gold Lion voor FamousGrey voor de campagne Volvo Street Configurator voor Volvo. Daarmee is Cannes Lions voor FamousGrey nu al geslaagd. Het bureau haalde deze Gold Lion in de categorie Creative Commerce.

Volvo Street Configurator by FamousGrey for Volvo

FamousGrey ontwikkelde een innovatieve, disruptieve tool die je alle mogelijke details geeft over elke Volvo die je op straat tegenkomt: de Volvo Street ConfiguratorErgens een Volvo gezien die je bevalt? Met de nieuwe tool krijg je meteen model, kleur, afwerkingsgraad en velgen te weten. Dankzij AI vertelt de tool het je allemaal. Het enige wat je hoeft te doen is een foto maken van een Volvo die je op de weg ziet en die uploaden naar de Street Configurator. De tool kan ook gebruikt worden om een afspraak met een dealer te maken, een proefrit te plannen, de configuratie te verfijnen en zelfs een offerte aan te vragen voor de gescande auto of een ander model.

Credits

Client: Volvo Car Belux

Client contacts: Lolita Swanet, Collin Vermoesen, Eva Loeckx, Joshua Vandeput, Sarah Standaert

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Peter Ampe

Creative team: Eva De Jonckheere, Catheline Leroy, Yana Gestels, Zoé De Priester

Account team: Olivia Naudts, Matthias Roose, Maxine Heylands

Strategic planner: Floris Adriaenssens, Wies Dickens

Creative planner: Kirsten Vanderbeke

Head of digital: Joachim François

Project Manager: Klaartje Vanmulders

Digital strategist: Wies Dickens

Webmaster: Stijn Swinnen

Digital design: Sacha Lempereur

Developer: Arno Vanbiesen

Html developer: Nele Boets

Social creative: Yarne De Schrijver, Laureen Delbauche, Sarah De Prez

Production: FamousGrey Productions

Producer: Gaelle Haesaert, Lisa Cuypers

Photographers: Wouter Van Vaerenbergh, Mehdi El Taghdouini, Thomas Switn Sweertvaegher

Editor: Gilles Desplanque

DTP: Franco Scaramuzza, France Cleves

PR agency: FamousRelations

PR contact: Déborah De Klerck, Astrid Jacobs

Media agency: Mindshare

Media contact: Charlotte Massa, Jelle De Wit