
Zaterdagavond sloot Cannes met een groots vuurwerk de 62e editie van het festival van de creativiteit af. De Belgische bureaus keerden uit Cannes terug met meer Lions dan vorig jaar: 14 (een verdubbeling van de 7 Lions in 2014). Meer bepaald: Eén Gold Lion, zes Silver Lions en zeven Bronze Lions.
De enige Gold Lion was voor Happiness Brussels en « shadow wifi », een campagne tegen huidkanker in de categorie Promo & Activation (klik hier voor meer informatie). Het bureau kreeg ook nog een Bronze Lion voor « Sell the Jobless», gerealiseerd voor de ACC, een campagne die bij de CCB Awards tweemaal brons kreeg.
En voor de rest? BBDO mag pronken met vier Lions: tweemaal Silver (Radio) en tweemaal Bronze (Direct), telkens voor dezelfde campagnes: de onvermijdelijke « JCDecaux Street View Unpaid Bills » (die ook al won op de Epica en de CCB Awards) en drie spotjes voor televisiezender Vier. LDV United Antwerp van zijn kant mocht drie Lions inpakken: twee Silver in Promo & Activation en in Direct en een Bronze in Cyber, telkens voor « Special Olympics Belgium 2014 ». Publicis volgt met twee prijzen: Silver in Film voor « Audio Cartoons » voor Reporters Zonder Grenzen (na de aanslag tegen Charlie Hebdo) en een Bronze in Design voor de campagne « eye click donation » voor de ALS Liga.
We eindigen met DDB, Silver in Mobile voor « Phoneaddress » voor Base, en met Famous en Duval Guillaume met elk één Bronze, de eerste in de catégorie Media voor « Defrost Dinners » voor GDF Suez/Electrabel, de tweede voor « Viral Stupidity » voor Reborn to be Alive, een organisatie die werkt rond orgaandonors.

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]





