Op 21 juni kon PUB u al een eerste reeks van Belgische shortlists van Cannes Lions aankondigen (en ook al een Silver Lion voor BBDO Belgium en Bronze Lions voor Wunderman Thompson Antwerp en BBDO Belgium). Er zijn ook twee shortlists in Film Craft en één shortlist in Film voor 72andsunny in Amsterdam voor Coca-Cola in Brussel, voor de campagne Coca-Cola, Like Never Before.
Voor Belgische bureaus is het nu raak in de shortlists voor onderstaande categorieën:
Brand Experience Lions
BBDO Belgium met -60% Culture voor State of the Arts
Wunderman Thompson Antwerp met Condom voor Telenet
Happiness met Helpy Hour voor Fedcaf
Happiness met Non-Bob voor VIAS/OVK-PEVR
en ook:
drie shortlists voor Happiness Saigon met de Crispy Subtitles voor Lays
Film Lions
Mortierbrigade en Czar.be met Eternal Pregnancy voor Equal Pay Day
Wunderman Thompson Antwerp en Adult Image Brussels met Porn Re-Enactment voor Child Focus
Mobile Lions
Driemaal FamousGrey met Now.Brussels voor Visit.Brussels
Wunderman Thompson Antwerp met Condom voor Telenet
Tweemaal BBDO Belgium met -60% Culture voor State of the Arts
Radio & Audio Lions
Tweemaal Mortierbrigade met Voices of Brussels voor MIVB/STIB