Cannes PR Lions: shortlist voor d'artagnan, Ogilvy Social.Lab, Bowling en TBWA\Belgium

Awards / News

OstendersOstenders, de campagne voor AZ Damiaan Oostende, plaatst d-artagnan op de shortlist voor de Cannes PR Lions for Healthcare.
Verpleegkundige is het grootste knelpuntberoep in Vlaanderen. Ziekenhuizen vinden dus moeilijk personeel, en daar bedacht d-artagnan een creatief en efficiënt antwoord op. Ze gebruiken het populaire format van de ziekenhuisserie om nieuwe collega’s aan te trekken. Met resultaat: de serie werd meer dan anderhalf miljoen keer bekeken en kreeg nationale media-aandacht. De eerste drie dagen na de lancering solliciteerden al 70 nieuwe Ostenders.  In 3 maanden tijd stroomden er meer dan 1000 sollicitaties binnen. Dat is meer dan dubbel zoveel dan in dezelfde periode vorig jaar.

TBWA\Belgium bereikte de shortlist in PR Lions met The Skin Color Pencils voor Samen Onderwijs Maken.
TBWA kleurpotloden SOM
Nog in deze categorie haalde Bowling Brands de shortlist met hun Flemish Masters-project voor Toerisme Vlaanderen.
20180309_ToerismeVlaanderen-mock_up1
 
Ook Ogilvy Social.Lab haalde de shortlist bij de PR Lions, met The IKEA (he)art scanner voor IKEA.
IKEA