Cannes PR Lions: tweemaal goud, tweemaal brons voor België
Goud voor DDB en Duval Guillaume, brons voor Famous en LDV United! De PR-Lions leveren onze landgenoten dit jaar tweemaal goud en tweemaal brons op. 'Stardust for Bowie' pakte al goud op het veld van de Promo & Activation Lions. De campagne van DDB voor Studio Brussel herhaalde zijn prestatie uit de subcategorie ‘Response / Real-time Activity’ daar in de subcategorie 'Media & Publications' hier: voor meer tekst en uitleg over de vorige leeuw gaat u naar deze link.
Eveneens in de subcategorie ‘Response / Real-time Activity’ leverde 'Dining for Brussels' van mediagroep Mediafin zijn tweelingkranten De Tijd en L'Echo brons op. De campagne - van Famous - riep landgenoten op om opnieuw op restaurant te gaan in Brussel, kwestie van de leegloop van de horeca er na de aanslagen tegen te gaan. Hét symbool van de campagne werd het lege bord met mes, vork en lepel in de vorm van een vredesteken. Het treffende beeld kon onder de hashtag #DiningForBrussels gedeeld worden. De campagne ging van start in De Tijd en L'Echo en - hoe kan het anders de sociale media. De site werd de spil van 'Dining for Brussels'.
Duval Guillaume was in de subcategorie 'Charity & Not for profit' goed voor goud met 'Waiting Lines' voor Re-born to be Alive van Organ Donation. Ter gelegenheid van de Wereldgezondheidsdag veranderde de campagne wachtlijnen aan de telefoon in reddingslijnen: een boodschap moedigde de mensen aan donor te worden. De site speelde een centrale rol.
Ook in de subcategorie 'Response / Realtime Activity" won LdV United brons met 'Win A Breast Reconstruction Benetiet' voor de ngo Benetiet. Daarmee haalde het overigens ook al brons binen in de categorie Promo & Activation - zie hier voor meer tekst en uitleg.
De jury onder leiding van Laure Miquel‐Jean van Pride/TBWA reikte de Grand Prix uit aan 'The Organic Effect', een campagne van Forsman & Bodenfors voor de coöperatieve kruideniersketen Coop. Het campagnefilmpje werd 5,5 miljoen keer gedownload op YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=oB6fUqmyKC8