Carhartt WIP-campagne doet denken aan gruizige camcorders
Carhartt WIP's lente/zomer 2024-campagne presenteert zichzelf als een onderbroken programma. Net als een oude homevideo, met materiaal dat varieert van strakke commercials tot gruizige camcordercreaties, is de reeks beelden een samensmelting van ongerijmde scènes, sentimenten en resoluties. Sommige scènes, een mix van zowel bewegend beeld als levendig gekleurde stills, doen met hun blauwe en groenige tinten denken aan archiefbeelden van CCTV, terwijl andere doen denken aan de monochrome pagina's punkbladen die met de hand zijn geniet. Ze worden afgewisseld met scènes die het midden houden tussen vroege hiphopvideo's en hoogwaardige studio-opnamen met uitgebreide 360-graden opnamen.
De campagne is een combinatie van verschillende beeldtechnieken en werd geconceptualiseerd en samengesteld door art director Tim Kottmann, die de fotografie van Andrew White verwerkte met behulp van analoge beeldreproductie- en vermenigvuldigingsapparaten - soms tot een onherkenbaar punt. De resultaten zijn weergegeven als advertenties en billboards, naast videocontent geregisseerd door Paul Hermann, die een scherpte brengt die de ruige stills perfect aanvult.
Credits:
- Directeur artistique : Tim Kottmann
- Photographe : Andrew White
- Réalisateur : Paul Herrmann
- Producteur : Johannes Bottge
- Styliste : Aya Takeshima
- Modèles : Fidelis Munir, Fanta Fofana, David Michael
- HMU : Julia Barde
- Rédacteur en chef : Matthias Graatz
- Musique : Konstantin Grissman