Carla Mouchbahani aan het hoofd van Havas Market Benelux

News / People

Op 4 april werd Carla Mouchbahani benoemd tot head of Havas Market Benelux, dat eind 2021 ontstond binnen Havas Village Brussels. Havas Market Benelux, dat reeds in meer dan 10 markten actief is, helpt adverteerders met het ontwikkelen van hun e-commerce strategie. Dit kanaal maakt momenteel sterk opgang en biedt consumenten ‘meaningful’ ervaringen via onder meer Direct to Consumer (DTC), Market Place en (e)-retailers of het genereren van trafiek naar eigen kanalen.    

Havas Market helpt merken het winkeltraject opnieuw te bekijken om zo meer betrokken consumenten voor zich te winnen in deze heel competitieve categorie. Via dit aanbod van diensten worden merken ondersteund in hun productcommunicatie, de creatie van ervaringsgerichte content en het genereren van sales binnen hun commerciële ecosysteem. Merken binnen en buiten de retailsector worden door Havas Market Benelux strategisch geadviseerd over hoe ze de juiste klanten kunnen identificeren, de plaats waar ze best verkopen en hoe ze zich kunnen presenteren in retailmarkten (Bol.com, Amazon,...). De aanpak wordt gekenmerkt door Havas Medias ‘Mx’-proces dat verbinding, context en content toepast om zo de meest betekenisvolle ervaring voor de consument te creëren.

Na een carrière van meer dan 20 jaar in marketing en digitale communicatie bij adverteerders (Ericsson, Telenet, Deutsche Bank) en communicatiebureaus (Kunstmaan-Accenture, Artoos en Boondoggle), waar ze ondernemingen bijstond op het vlak van strategie en implementatie van commerciële oplossingen, is Carla Mouchbahani klaar voor een nieuw verhaal. “Ik was meteen enthousiast over het brede scala aan mogelijkheden binnen deze nieuwe uitdaging. Zowel op het vlak van strategie als implementatie kan ik het verschil maken, dankzij de vele tools binnen de Havas-groep. En dit op Benelux-niveau.”

“Als organisatie die unieke communicatie-ervaringen biedt en investeert in onderzoek naar Meaningful Media zien we hier een kans voor onze adverteerders om een nog bredere consumentenervaring aan te bieden in de retail en sales,” vertelt Hugues Rey, CEO van Havas Media Group Belgium. “We streven naar het wegnemen van hindernissen voor consumenten bij hun interactie met digitale retailplatforms, om zo een naadloze customer journey te creëren. Dat ligt in het verlengde van een visie en aanpak die Havas al meer dan 10 jaar hanteert op het vlak van strategie en onderzoek. We overwegen alle kanalen voor de communicatie en verkoop van het ecosysteem bij onze adverteerders (paid, owned, earned & shared). Dit vraagt om permanente vernieuwing op het vlak van verkoop-, marketing-, en communicatie.”

Carla Mouchbahani vult aan: “Als consument vind ik dat winkelen vandaag makkelijker en aantrekkelijker moet worden. Door het creëren van betere ervaringen, kunnen we merken helpen in hun trajecten om nieuwe klanten te vinden en betekenisvolle bedrijfsgroei te stimuleren. Er is nog veel werk aan de winkel. We proberen bijvoorbeeld nog te vaak een bepaald product te verkopen aan een consument die dit net heeft gekocht, of ‘retargetten’ te vaak klanten die een product hebben bekeken, of we geven gebrekkige informatie over de beschikbaarheid. Het zijn allemaal zaken waar concrete oplossingen moeten voor gezocht worden tijdens de verkoopervaring.”

Havas Market neemt, net als Havas Social en Havas Intelligence, een centrale plaats in binnen Havas Village. Vanuit die positionering werkt het intensief samen met de andere disciplines binnen de groep, voor alle klanten en prospecten.