Carrefour en Cubbz lanceren Kinderdorpenkoffie

Cubzz

Marketing / News / Retail

CubzzIn augustus 2016 ging Carrefour een partnerschap aan met Cubzz, een 100 % Belgisch merk dat werd opgericht om fondsen te verzamelen voor verenigingen die kinderen bijstaan, zoals SOS Kinderdorpen. PUB bracht daar al eerder bericht over. Vernieuwend aan Cubzz is dat de koper zelf bepaalt aan welk project de fondsen worden geschonken. Eerder werd al een gezonde chocoladedrank op de markt gebracht, en nu wordt de Cubzz-familie verder uitgebreid met een assortiment koffie van Belgische makelij.

Cubzz is een Belgisch merk dat werd opgericht door Wouter Cauwenbergh. Na een loopbaan in de privésector richtte hij zijn eigen onderneming op waarmee hij op een originele manier geld wil inzamelen ten voordele van organisaties die hulp bieden aan kinderen. In augustus 2016 werd de Cubzz-chocoladedrank (33cl) op de markt gebracht, hier komt nu een assortiment gemalen koffie en gebrande koffiebonen bij. Het principe blijft hetzelfde: Ook van de nieuwe producten keert Cubzz alle winsten uit aan verschillende projecten van SOS Kinderdorpen. SOS Kinderdorpen is een stichtende partner van Cubzz en geloofde van bij het begin in dit initiatief. Deze samenwerking versterkt het partnerschap tussen Carrefour Belgium en SOS Kinderdorpen: Carrefour ondersteunt deze vereniging namelijk al vele jaren. In de toekomst kunnen de klanten ook andere verenigingen ondersteunen.

Op elke Cubzz-verpakking staat een unieke code. Zodra hij het product heeft gekocht, voert de klant de code in op www.cubzz.be. Daar kan hij kiezen welk project hij wil steunen. Vervolgens maakt Cubzz zijn bijdrage over aan dat project. Als klanten niet specifiek een initiatief hebben gekozen, worden die fondsen eerlijk verdeeld onder alle projecten die Cubzz ondersteunt.  Carrefour biedt exclusief dit koffie-assortiment aan haar klanten aan. Cubzz koffie wordt in België geproduceerd door Java.