Chiquita lanceert “Pop by Nature 2.0”-campagne met artiest Sebastian Curi

Chiquita lanceert Pop by Nature 2.0. Na de knallende samenwerking met Romero Britto vorig jaar, schakelt Chiquita dit keer een tandje bij met de Argentijnse kunstenaar en illustrator Sebastian Curi. Zijn speelse, surrealistische pop-artstijl geeft de campagne een frisse en levendige boost.
“Pop by Nature 2.0 laat zien hoe Chiquita al jaren pop-art omarmt: felle kleuren, fantasievol design en een flinke dosis tropische vibes,” zegt Peter Bolijn, marketingmanager voor Chiquita in de Benelux. “Met Curi’s creatieve energie zetten we de banaan in de schijnwerpers als hét ultieme pop-articoon. Dit draait om fun, lef en een glimlach op ieders gezicht!”
Deze campagne zet de banaan in de spotlights als hét ultieme “popfruit” – een dagelijkse favoriet die vreugde, energie en kleur brengt. Sebastian Curi’s kunstwerken brengen dat idee tot leven in verschillende verrassende acties.
Zo komen er in februari gelimiteerde Blue Stickers, geïnspireerd op AI-kunst. Wie wil meedoen, kan Chiquita’s AI-tool gebruiken om een eigen pop-artsticker te maken. Tijdens Milan Design Week kun je bij Chiquita’s interactieve installatie zelf een banaan worden. Bezoek ook de exclusieve Fuorisalone-ruimte, ontmoet Sebastian Curi, scoor gesigneerde kunstwerken en doe mee aan een inspirerende creatieve workshop. Curi’s levendige kunst siert binnenkort ook iconische monumenten wereldwijd met gigantische OOH-installaties.
Verder zijn er nog coole challenges en verrassingsacties rond Banana Bread Day (23 februari) en Banana Day (17 april). Hou ook de winkelvloer goed in de gaten. Er zijn verschillende acties te vinden waarin je kans maakt op coole Chiquita design snowboards of instantcamera’s met Curi’s kunst en exclusieve reiservaringen.
Banaan centraal
Sebastian Curi staat bekend om zijn gave om het gewone bijzonder te maken. Zijn ontwerpen voor "Pop by Nature 2.0" laten de banaan stralen in speelse, tropische settings die perfect passen bij Chiquita’s vibe. “Ik ben super enthousiast om mijn kleurrijke wereld met Chiquita te delen,” zegt Curi. “Bananen zijn hét symbool van geluk, en deze samenwerking draait helemaal om het verspreiden van die blijdschap. Laten we samen kunst maken, plezier hebben en het leven vieren!”
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]