Choco en Filip Peeters testen hun gehoor met Audika

Crea / News

In 2021 nam Choco de marktpositionering en merkidentiteit van de Deense gehoorspecialist Audika onder handen. Dit jaar lanceert het bureau een sensibiliserings- en activeringscampagne die naadloos aansluit bij Audika’s nieuwe baseline ‘Wij horen samen’. Want wie jaarlijks zijn gehoor laat testen, zorgt niet alleen goed zichzelf, maar helpt ook een ander aan een gratis hoortoestel. Ook Filip Peeters was meteen overtuigd en ontpopte zich tot hét gezicht van deze campagne.

“‘Test je gehoor elk jaar, voor jezelf en elkaar’ is onze eigen, Belgische vertaling van Audika’s wereldwijde Campagne voor Beter Gehoor,” vertelt Steven Pauwels van Choco. “Het doel van de campagne is om 60-plussers te overtuigen om elk jaar hun gehoor te testen. Onderzoek toont immers aan dat wie opnieuw beter hoort, zich beter verbonden voelt met de mensen en wereld om zich heen.”

“Maar er is nog meer,” vult An Willemse, marketing manager van Audika België aan. “Vanaf 400 hoortests schenkt Audika elke maand één gratis hoortoestel aan iemand met minder financiële middelen. Win-win.”

Voor de campagne ging Choco op zoek naar een ambassadeur die de authenticiteit, warmte en speelsheid van het merk belichaamt. Acteur Filip Peeters bleek al snel de geknipte persoon. “Iemands aanstekelijke lach, goede muziek of gesprekken met de mensen die ik graag zie, ik zou het voor geen geld willen missen,” vertelt Filip Peeters. “En eigenlijk mag niemand dat missen. Hiervoor duik ik met veel plezier de testcabine in. Zelfs voor de camera.”

In een voor-, tijdens- en nafilmpje neemt Filip ons mee op zijn hoortestavontuur. Je ziet de drie filmpjes – samen met vele andere posts — terug in een uitgebreide sociale mediacampagne en op de campagnepagina van Audika. Hij is ook het gezicht op de flyers en affiches bij alle deelnemende Audika hoorcentra. De getargette online campagne wordt aangevuld met Google Display & Discovery ads. Ook op het lokale marktplein of on the road tref je de campagne via het bestickerde mobiele testcentrum. Kortom, tools en visibiliteit te over om ‘samen-horigheid’ volop te promoten.

Credits

Strategie, concept en creatie: choco – Steven Pauwels, Krist Pauwels, Sanne Swerts, Marjan Mariën, David Boon, Lien Craps Filmproductie: Boss’em
Fotografie: Inneke Gebruers