Choco geeft WEB Werkt gezicht van mensgerichte jobmatcher

Choco heeft WEB Werkt voorzien van een nieuwe huisstijl die het menselijke karakter van het bedrijf moet vatten. WEB Werkt wil niet-werkende en werkende mensen een nieuwe start geven in het leven, ook al hebben ze moeite met de juiste kennis of motivatie. De organisatie wil daarbij focussen op wie elke persoon écht is om van daaruit ondersteuning en begeleiding te bieden op de arbeidsmarkt.
“Een DNA en merkpaspoort zijn niet zomaar verhaaltjes voor alle stakeholders. Ze vormen de
ruggengraat van je volledige uitstraling, tot de huisstijl en je logo,” vertelt Steven Pauwels van choco. Op basis van het merkpaspoort van WEB Werkt stelde choco het merkverhaal scherp, gestoeld op drie essentiële waarden.
De eerste waarde houdt in dat je goed voelen gelijk staat aan je welkom voelen. “Daarom is het belangrijk dat de hartelijke en open aanpak voelbaar is in elk contact vanaf de kennismaking, zelfs als dat via een e-mail of brief is,” vindt Joke Van Der Heyden van WEB werkt. Waarde twee luidt als volgt: weten wat je aan elkaar hebt, begint bij een down-to-earth houding. Eerlijk en realistisch, maar
altijd zorgzaam. En dan is er nog de derde waarde. Versterkend werken wil niet zeggen alles overnemen. WEB Werkt gaat samen met elke kandidaat op pad, maar zet hem of haar aan het stuur.
De visie, waarden en het verhaal van verbinding, vooruitgang en empowerment komen samen in het nieuwe logo van WEB Werkt. Startpunt is een abstracte weergave van de kracht en het potentieel die ieder in zich draagt. “De aandachtige kijker herkent een hoofd en twee krachtige armen in het lijnenspel,” verduidelijkt Pauwels. “De lijn neemt onverwachte bochten en kronkels en
symboliseert ieder persoonlijk werk- en leeftraject, dat vooruitgaat en evolueert.”
WEB Werkt communiceert voor mensen en over mensen. “Authentieke en persoonlijke fotografie is cruciaal. Echte mensen, momenten en emoties. Deze oprechte positiviteit, in combinatie met een egale kleurrijke achtergrond, geven de pure waarden en uitstraling van WEB Werkt letterlijk en figuurlijk een gezicht,” klinkt het.
Op de website komen al die elementen samen. Het doel van webwerkt.be is om aan elke bezoeker de menselijke mindset over te brengen.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]