Choco voert imagocampagne en organiseert cultuurprijzen voor Fintro

Crea / News

In oktober voerde Fintro een imagocampagne en reikte de bank zijn jaarlijkse PrixFintroPrijs 2022 uit. Beide verhalen werden geschreven en uitgewerkt door Choco.

Dichtbij bankieren? Dichtbij communiceren.

Fintro is een bank die dag in dag uit het uiterste doet om haar klanten op een persoonlijke manier bij te staan. Er zijn geen lange wachttijden, je weet met wie je zaken doet en je kan live en online terecht in het bankkantoor in de streek. Dit merk-DNA vertaalde Choco in een imagocampagne met als tagline: “Dichtbij bankieren begint bij Fintro.”

In de radiospot, die werd uitgezonden op JOE, Q-music, Radio 2, BEL RTL, NRJ en La Première, wordt een klant die naar het Fintro-kantoor belt onmiddellijk vooruit geholpen. En in vier verschillende online video’s zien we een jong koppel dat voor al haar bankzaken moeiteloos doorverwijst naar hun dichtbij-bank. In de hypergepersonaliseerde OOH-campagne werden 198 verschillende affiches en 80 SoMe filmpjes gemaakt die in Vlaanderen en Wallonië de weg wezen naar het kantoor in de streek.

“Een campagne over dichtbij bankieren breng je best door ook dichtbij te communiceren,” zegt Veerle Miller van Choco. “Zo is ook de reclame geen one-size-fits-all communicatie, maar wel op maat van de plaatselijke bankiers.”

De PrixFintroPrijs

Ook op het vlak van haar CSR-communicatie was Fintro erg aanwezig de afgelopen maand met de uitreiking van de PrixFintroPrijs. Op dit evenement in de Kanselarij in Brussel werd op 20 oktober € 80.000 uitgereikt aan jonge Belgische schrijvers, beeldhouwers, regisseurs, fotografen, schilders, choreografen en theatermakers. Het zijn net die jonge mensen die vandaag de ruimte moeten krijgen om morgen nieuwe zuurstof te brengen in onze samenleving. De prijzen werden uitgereikt door Prinses Delphine van Saksen-Coburg.

De PrixFintroPrijs werd volledig geregisseerd door team Choco. Van de huisstijl tot een intensieve social mediacampagne, van het scenario tot de mise-en-scene.