Clear Channel geeft Survivinginbrussels.be digitale hulp

Communication / Media / News

Clear Channel werkt deze winter samen met het platform Survivinginbrussels.been stelt zijn digitale schermen beschikbaar om mensen te begeleiden in precaire situaties.

Brussel zit vol met verenigingen die hulp bieden aan mensen in precaire situaties. Maar hoe je weg vinden in dit uitgebreide netwerk van verenigingen? De web-app Survivinginbrussels.be werd opgericht om in real time alle nodige informatie te verstrekken mensen in onzekere situaties, aan sociale werkers maar natuurlijk ook aan de burgers die in de regio Brussel willen helpen. Douche, huisvesting, juridische of administratieve hulp, medische ondersteuning, opleiding - het platform voorziet in niet minder dan 24 behoeften dankzij de medewerking van 100 verenigingen. Deze informatie zal worden verspreid op 98 digitale schermen van Clear Channel, in het kader van het regionale winterplan van Brussel, dat op maandag 18 november begint, om mensen in precaire situaties naar de dichtstbijzijnde ontvangstfaciliteiten te leiden. Daniel Sax, development director Clear Channel: "Dit initiatief bouwt voort op ons werk om waarden te creëren in de steden waarin we actief zijn. Onze schermen en panelen maken integraal deel uit van het stedelijke landschap en bereiken dagelijks miljoenen mensen. Met deze actie bevestigt Clear Channel zijn bereidheid om zich te profileren als voorkeurspartner voor de slimme stad van morgen, door dynamische en relevante diensten aan te bieden aan de burgers.”

Dit initiatief loopt de hele winter vanaf zonsondergang en kan worden uitgebreid naar andere steden in het land. Cynthia Simpson, voorzitter van Survivinginbrussels.be “De allereerste hulp die we kunnen bieden aan vrouwen en mannen die op straat wonen, is toegang tot informatie en diensten die hen kunnen helpen. Het is een eerste vorm van verbondenheid die solidariteit schept en helpt om uit de onzekerheid te geraken”