Colruyt en Alpro: het waarom van de Eco Score

Colruyt en Alpro bundelen hun krachten voor een duurzamere toekomst te vormen met hun Eco Score-initiatief.
Tijdens de Orbit by Pub XP-conferentie presenteerden Veerle Poppe en Suzanne Mulier, de woordvoerders van Colruyt en Alpro, de gedurfde visie om de ecologische voetafdruk te verkleinen en milieuvriendelijke levensstijlen te bevorderen. Enter de Eco Score: een systeem dat een milieubeoordeling toekent aan alle Alpro-producten. Om zo’n score toe te kennen, houdt het systeem rekening met factoren als broeikasemissies, waterverbruik en landgebruik.
De samenwerking markeert een belangrijke stap in de transformatie van de voedselindustrie en toont dat duurzaamheid hand in hand kan gaan met kwaliteit en smaak. Alpro en Colruyt moedigen consumenten aan om milieuvriendelijke keuzes te maken. Ze bieden ook een gevarieerd assortiment aan van plantaardige producten: van melk over desserts tot vleesvervangers.
Het initiatief van de Eco Score gaat verder dan afvalvermindering en voedselverspilling. Het wil ook het belang benadrukken van duurzaamheid op alle niveaus van de voedselketen. De Eco Score biedt een concrete manier om duurzamere keuzes te maken en nodigt de consument uit om – product per product – verandering te weeg te brengen. Het is een oproep om deel te nemen aan de beweging en bij te dragen aan een groenere, gezondere en duurzamere toekomst.
Photo : ©Luana van de Poele
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]