Cyber Lions: hattrick voor DDB met Stardust for Bowie
DDB Brussel wint in Cannes een derde keer een Leeuw, ditmaal een Silver Cyber Lion, met Stardust for Bowie. Eerder al haalde het met deze schitterende campagne al twee keer goud: één keer bij de PR Lions en een tweede keer bij de Promo & Activation Lions. Kortom, met 'Stardust for Bowie' scoorde DDB Brussel een hattrick voor Studio Brussel - deze derde keer in de subcategorie 'Response / Real-time activity'. Het verhaal van deze campagne - de enige Belgische winnaar bij de Cyber Lions- leest u hier.
Daarnaast reikte de jury van de Cyber Lions dit jaar twee Grand Prix uit. De eerste Grand Prix gaat naar JWT Amsterdam. In The Next Rembrandt leverde het Nederlandse bureau een 'originele' Rembrandt af met een 3D-printer om het culturele en innovatieve profiel van opdrachtgever ING aan te tonen. 'The Next Rembrandt' wint in de subcategorie 'Financial Products & Services'.
De tweede Grand Prix van de Cyber Lions gaat naar Leo Burnett Madrid voor Justino een campagne die het voor de Kerstloterij van opdrachtgever Loterías y Apuestas del Estado bedacht. De digitale productie vertelt het verhaal van de nachtwaker Justino, die op een ontroerende wijze wordt verrast door zijn collega's van de dagploeg. Justino werd ingezonden in de subcategorie 'Integrated Multip-Platform Campaign (Online & Offline)'.