Dallas en P&V steken fietsend België hart onder de riem

Crea / News

P&V Verzekeringen zet volop in op de mobiliteit van de toekomst. In een gloednieuwe reclamecampagne werpt de verzekeraar zich op als steun en toeverlaat van de steeds groter wordende groep fietsers in dit land. Vlaanderen behoort samen met Nederland en Denemarken zelfs tot de meest populaire fietsregio's in Europa. Wat goed nieuws is, want fietsen is gezond, duurzaam en verbindend. Maar hoe graag en hoe vaak de Belgen ook fietsen: qua fietsinfrastructuur en fiets-veiligheid scoort ons land minder goed. Uit een bevraging van onderzoeksbureau iVOX blijkt dat één op drie Vlamingen zich niet veilig voelt op de fiets. En dat vijftig procent van de Vlamingen vindt dat Vlaanderen onvoldoende investeert in fietspaden en fietsveiligheid. P&V Verzekeringen grijpt die vaststellingen aan om Belgische fietsers een hart onder de riem te steken. "Fietsers hebben het in dit land niet makkelijk," begint de slogan van de grote P&V-campagne die vandaag start. "Daarom verdienen ze de beste fietsverzekering."

De campagne - die onder meer bestaat uit een tv-spot op de VTM-zenders, La Une en Tipik - belicht de al te herkenbare ongemakken waarmee fietsers in België haast dagelijks geconfronteerd worden: van verwaarloosde fietspaden tot onverwachte plensbuien, van putten in het wegdek tot snottebellen van voorliggers. Gelukkig is er de fietsverzekering van P&V: één van de meest volledige verzekeringen op de markt en zodoende een kleine compensatie voor het geleden fietsleed. De P&V-fietsverzekering geeft fietsers de bescherming die ze in dit fietsgekke, maar niet altijd fietsveilige land verdienen. Of je je nu verplaatst met een klassieke of een elektrische fiets, of met een bakfiets, een step of een segway: P&V verzekert je tegen diefstal, materiële en lichamelijke schade, en garandeert pechverhelping en rechtsbijstand.

Maar het engagement van P&V voor fietsers gaat nog verder. Zo steunt P&V op structurele wijze de Fietsersbond, een vereniging die zich inzet voor de ontwikkeling van zachte mobiliteit. En begin deze maand zette P&V als enige verzekeraar mee zijn schouders onder VeloVeilig Vlaanderen, een initiatief van HLN en DPG Media. VeloVeilig Vlaanderen nodigde fietsers uit om via de HLN-app gevaarlijke fietspunten te melden. Het doel: medefietsers waarschuwen, de overheid laten weten waar er actie nodig is en zo fietsen veiliger maken voor iedereen. Sinds de oprichting van P&V in 1907 is maatschappelijke betrokkenheid een essentiële component van het P&V-DNA. Met zijn inzet voor fietsers geeft P&V daar een hedendaagse invulling aan. Dirk Wauters, directeur communicatie: “Wij zijn een geëngageerde verzekeraar die midden in de samenleving staat. Door de steeds grotere wordende groep fietsers te beschermen en tegelijk te ijveren voor een veiliger fietsomgeving, promoten wij een duurzame vorm van mobiliteit. Deze mediacampagne illustreert dat op een authentieke manier."