Darwin en Doof Vlaanderen zeggen het met gebaren

Samen met Doof Vlaanderen lanceert Darwin ‘Het Warmste Gebaar’. Een campagne binnen het kader van De Warmste Week, om heel Vlaanderen een basis gebarentaal aan te leren. Deze campagne kwam als winnaar uit de bus van De Warmste Pitch, eens samenwerking tussen Var, VRT in samenwerking met de Koning Boudewijnstichting. Helga Stevens, algemeen directeur van Doof Vlaanderen: “Voor veel van de ruim 500.000 doven en slechthorenden in Vlaanderen is liplezen en het zien van gezichtsuitdrukkingen cruciaal om met hun omgeving te kunnen communiceren. Dat is sowieso al niet evident, maar de mondmaskers zitten nu ook nog eens letterlijk in de weg. Toen Darwin ons contacteerde met een idee dat voortkwam uit diezelfde insight, waren we er dan ook meteen van overtuigd dat ‘Het Warmste Gebaar’ echt een verschil kan maken.”
“De kans om als agency mee een verschil te maken tijdens De Warmste Week laat je natuurlijk niet liggen," vervolgt Klaartje Galle, creatief directeur bij Darwin. “We hebben dan ook meteen beslist om mee te doen met De Warmste Pitch van de VAR en de VRT. Toen we die pitch wonnen, was het “Warmste Gebaar” meteen geboren. Nu de campagne van start gaat, hopen we dat heel Vlaanderen mee de handen uit de mouwen steekt door een beetje gebarentaal te leren. Om dat op een plezante manier te doen, hebben we ervoor gekozen om met complimentjes te werken. Want dat doet altijd deugd. Net zoals het feit dat Ann Reymen met plezier meter wou worden van onze campagne en dat zelfs onze premier, Alexander De Croo, spontaan zijn medewerking aanbood. Het is echt fantastisch dat zoveel mensen meteen hun schouders mee onder dit project willen zetten. We hopen dan ook dat deze campagne een start zal zijn om met z’n allen een basis gebarentaal te leren, want in vergelijking met andere landen is dit bij ons nog verre van ingeburgerd.”
Alle warme gebaren zijn terug te vinden op hetwarmstegebaar.be. De campagne wordt gecommuniceerd via radio, bannering en social media.
CREDITS
Client: Doof Vlaanderen
Contact : Helga Stevens
Agency: darwin
Creative Director: Klaartje Galle
Creative team: James Gambrill, Margot Van Hove, Jan Schraeyen
Strategy: Barbara De Laet
Account Manager: Juliette Dugardyn
Digital: Lucas Gijs
Production Company: Red Dust
Producers: Sander Claessens, Thomas Landeloos
Director: Wilson Versteken
Dop: Willem Jones
Offline editor: Preben Verledens
Colorist: Florian Keirse
Sound Engineer: Thomas Van Baelen
Gaffer/ Studio Manager: Geert Saman
Camera gear: Lucky Cameras
Animation Studio: Studio Plankton
Sound Production Company: Studio Helsinki
Sound Producer: Tom Brillouet
Bannering: Laurent Lenders
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]