Darwin haalt 8.976 scholieren naar online infodag KU Leuven

Crea / News

De Covid-19 soft lockdown zorgde ervoor dat KU Leuven de infodagen tegen ijltempo van de campussen naar online moest brengen. Darwin ontwikkelde op een week tijd een digitale campagne voor de infodag van 1 april. Vanuit de lopende koepel ‘Ontdek jezelf, begin bij de wereld’ werden banners, Instragram stories en social posts ontwikkeld. Het werk van de KU Leuven- en Darwin-teams werd beloond. Om het met de tweet van rector Luc Sels te zeggen: “8.976. Het aantal bezoekers op onze #kuleuven online infodag. Overweldigend succes mag ik wel zeggen." In maart 2019 werden de KU Leuven infodagen door 7.002 toekomstige studenten bezocht. De volgende online infodag van KU Leuven is op 6 mei. De campagne daarvoor startte op maandag 20 april.

Credentials

KU Leuven: Isabelle Van Geet, Nel Bruneel, Julie Zaman

Darwin

Account: Eva Maes, Marianne Janssens

Digital strategy: Kendy Smits

Digital: Jan Seurinck, Marnick Vekemans 

Creative: Klaartje Galle, Nina Welch, Femke Merens

Production : François Radermakers, Laurent Lenders, Sarah Van Wylick

Illustrations: Mark Borgions