Groot nieuws ten huize van Darwin: het boutique agency verwelkomt Koenraad Lefever als creative director, zo kondigen Guy Geerts en Daniel Schots, respectievelijk afscheidnemend en nieuwe managing director van Darwin BBDO, trots aan. Lefever werkte 12 jaar voor Duval Guillaume/Publicis Groupe. Daarvoor was hij aan de slag bij Mortierbrigade, LDV United en McCann.
Koenraad Lefever schitterde de voorbije jaren dus bij Duval Guillaume – eerst als prijsbeest en dan als creatief directeur. Hij wil bij Darwin met de nieuwe managing director Daniel Schots en strateeg Jef Raeman een volgende stap zetten. Als ‘BBDO boutique’ evolueerde het bureau de laatste jaren sterk, met klanten zoals KU Leuven, Baloise Insurance, AkzoNobel, European Fresh Potatoes, Come a casa en Lexus. De ambitie is nu creatief het boutique verhaal scherper te stellen. “Vanaf ons eerste gesprek – een Valentijnsdiner met vier mannen, pour la petite histoire – wist ik dat Koen de ideale man was om onze creatie naar een hoger niveau te tillen. Tegelijkertijd voel ik dat hij een perfecte match is voor Darwin en onze klanten. Het wordt werkelijk top creativiteit voor top resultaten. Ik kan niet wachten om binnenkort met hem en Jef ons verhaal te schrijven,” zegt Daniel Schots.
“De komst van Koenraad is een mijlpaal voor Darwin. Met hem aan boord samen met Daniel en Jef is er werkelijk een topteam om het bureau verder uit te bouwen. Het geeft me een zeer goed gevoel zo te vertrekken,” zegt huidig managing director Guy Geerts, die zoals eerder bericht eind juni het bureau verlaat.