Met ingang van 1 februari is Davy Caluwaerts (41) CCO bij Publicis Groupe België en treedt hij toe tot de Board. Zijn nieuwe rol betekent voornamelijk actief luisteren naar huidige noden van klanten en het antwoord zo goed mogelijk formuleren en organiseren. Daarnaast ligt zijn focus op het anticiperen op nieuwe- of latente challenges van klanten. Caluwaerts en zijn client team kunnen daarvoor beroep doen op een breed portfolio aan experts: Creative, Commerce, Content, Strategic & Data Intelligence, Media, CRM en Agile Production.
In zijn functie zal Davy Caluwaerts zich tevens richten op het doorvertalen naar België van de expertise van Publicis Groupe’s recente acquisitie van content agency Boomerang in Nederland. De afgelopen drie jaar was Caluwaerts Market Acceleration Lead bij Publicis Emil, het dedicated bureau en digitale transformatiepartner van Mercedes-Benz. Hij leidde België, Nederland, Luxemburg, Zweden en Denemarken: “Tijdens die drie jaar heb ik de kans gehad om in een sterk samenwerkingsverband met de klant alle aspecten van de Consumer Journey te coveren. Een onbetaalbare ervaring en voortzetting van mijn traject totnutoe via creatie, media, data en dus nu ook social, DMP, CMS, CRM, off- en onsite personalisation en marketing automation. Ik kijk er naar uit om die ervaring tedelen met het bredere klantenportfolio en team van Publicis Groupe.”
Eva Devos en Karel Vinck, beiden co-CEO: “Davy is de gedroomdecasting voor de functie. Davy is als generalist thuis in verschillende expertises en weet dus als geen ander hoe resultaten halen in onze steeds complexere communicatiewereld. Het antwoord ligt in impactvolle, gepersonaliseerde merkcommunicatie op schaal. Daarop zetten we volop in bij Publicis Groupe België. Met creativiteit als voorwaarde doorheen heel die consumer journey. We willen samen met onze klanten de consument voor hun merken winnen. Met relevante boodschappen die raken en aanzetten tot actie.”