De favoriete campagne van jongeren bij de Care Awards 2023 is...

Voor het tweede jaar op een rij nodigde ACT Responsible studenten uit alle communicatiescholen van het land (FR en NL) uit en bood hen de unieke kans om deel te nemen aan de Care Awards door te stemmen op hun "Youth Favourite" uit de finalisten van de Care Awards.
De grote winnaar is: The unshowables van het Parijse bureau STEVE voor Vision du Monde!
Vandaag de dag hebben miljoenen kinderen over de hele wereld alleen maar te maken met geweld, dood en lijden. Dit zijn tragedies die de mondiale context dit jaar heeft verergerd, met de versnelling van de opwarming van de aarde (in Afrika verantwoordelijk voor een droogte van ongekende intensiteit, die op zijn beurt heeft geleid tot een dramatische afname van water en voedselbronnen), of de intensiteit van conflicten die burgerbevolkingen verwoesten, zoals de invasie van Rusland in Oekraïne. Daarom wil de vereniging World Vision dit jaar meer dan ooit de noodklok luiden, met één moeilijkheid die overwonnen moet worden: hoe toon je het "onbespreekbare"? Hoe laat je zien wat het fatsoen, of zelfs de wet gewoonweg verbiedt in Frankrijk? De verkrachting door pedofielen tijdens de huwelijksnacht van een meisje dat nog maar net in de puberteit is; de excisie van een kind (vaak uitgevoerd onder erbarmelijke hygiënische omstandigheden); of de aaneenschakeling van gruwelijkheden die zich dagelijks ontvouwt voor de ogen van een kind dat ondergedompeld wordt in een oorlog waarin zelfs scholen gebombardeerd worden.
Het antwoord van Vision du Monde is a priori paradoxaal - en kan ironisch lijken gezien de naam van de vereniging - door precies niets te laten zien, om zo meer tot de verbeelding van de kijker te spreken. Op billboards verbergt het hoofd van een kind wat de kijker ziet; op televisie roepen zwarte schermen naar de kijker terwijl het enige dat te horen is het omgevingsgeluid is, dat huiveringwekkend is als je de betekenis ervan begrijpt.
STEVE is een onafhankelijk reclamebureau dat gebruik maakt van de inzichten en codes van de popcultuur om aandacht te trekken en overspannen consumenten te overtuigen. Het bureau helpt merken opnieuw contact te maken met hun publiek door middel van communicatiecampagnes die populair, boeiend en innovatief zijn, die nieuwe toepassingen centraal stellen in het denken, die ontworpen zijn om te leven op alle contactpunten en waarvan de belangrijkste ambitie is om het bedrijf te laten groeien. 5 jaar na de oprichting is Steve onlangs uitgeroepen tot Onafhankelijk Reclamebureau van het Jaar 2020 bij de Grand Prix des Agences de l'Année.
Credits
BRAND : Vision du Monde
COUNTRY : France
ADVERTISER : Vision du Monde
Title : "Wedding night of a child"
Title (original language) : "Nuit de noces d'un enfant"
Agency : STEVE
Campaign : "The Unshowables"
Date of First Broadcast/Publication : 2022 / 12
Business Sector : Institutional/Public Interest/Non-Profit Org.
Media Type : Television
Length : 30 seconds
Executive Creative Director : Guillaume Lartigue
Creative Director : Edouard Dorbais
Art Director : Emmanuel Courteau
Art Director : Benoit Jung
Copywriter : Jean-François Bouchet
Copywriter : Antoine Barth
Account Management : Diane de Plas
Account Management : Laure Lagarde
Account Management : Germain Noel
Account Management : Morgane Schafer
Advertising Manager : Julie Proust
Advertising Manager : Raphaële Vauconsant
Advertising Manager : Lise Pamiseux
Photographer : Ale Burset
Retoucher : Diego Speroni
Post Production : Back Up
Post Production : Vision prod
Sound Production : THE
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]