De Lijn en Accenture Song roepen op om nog meer te bewegen naar minder CO2

Crea / News

Eén bus of tram zorgt voor tientallen auto’s minder in het verkeer en dus ook voor minder CO2. Met hoe meer we zijn op de bus of tram, hoe beter voor het milieu en hoe leefbaarder Vlaanderen wordt.

“Tijdens de eerste golf van deze campagne bleken de radiospots bijzonder goed aan te slaan. Het was dus een kwestie van verder te borduren op de bestaande format. Ook deze keer zitten er dus weer heel diverse figuren samen op de bus, elk naar hun eigen bestemming, maar vooral samen naar minder CO2,” vertelt Paul Wauters, creative director bij Accenture Song.

Na de lancering van de “Beweeg mee naar minder CO2”-campagne deze zomer, zet De Lijn de trend verder en roepen ze op meer gebruik te maken van bus of tram. Voor deze tweede golf bedacht Accenture Song een nieuwe reeks radiospots waar de meeste uiteenlopende personages de bus of tram nemen. Hoe verschillend hun bestemming ook is, ze zijn altijd samen onderweg naar minder CO2. Naast de radiospots loopt er ook een OOH-campagne in heel Vlaanderen.

Credits

Client: De Lijn

Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Kristof Wautelet, Guy Weyns

Agency: Accenture Song

Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle

Creative: Ramin Afshar, Danny Vissers

Account Director: Valérie Demeure

Account Manager: Juliette Dugardyn

Account Executive: Morgan Van Roey

Strategy: Dimitri De Lauw

Digital strategy team: Thomas Jossa, Anthony Stabourlos

Design/motion design: Steve Krol

Sound Production: Radio Air Force

Music and recording: La Vita Studios

Production & Casting: Raf De Braekeleer

Studio engineer: Seppe De Klerck