Eén bus of tram zorgt voor tientallen auto’s minder in het verkeer en dus ook voor minder CO2. Met hoe meer we zijn op de bus of tram, hoe beter voor het milieu en hoe leefbaarder Vlaanderen wordt.
“Tijdens de eerste golf van deze campagne bleken de radiospots bijzonder goed aan te slaan. Het was dus een kwestie van verder te borduren op de bestaande format. Ook deze keer zitten er dus weer heel diverse figuren samen op de bus, elk naar hun eigen bestemming, maar vooral samen naar minder CO2,” vertelt Paul Wauters, creative director bij Accenture Song.
Na de lancering van de “Beweeg mee naar minder CO2”-campagne deze zomer, zet De Lijn de trend verder en roepen ze op meer gebruik te maken van bus of tram. Voor deze tweede golf bedacht Accenture Song een nieuwe reeks radiospots waar de meeste uiteenlopende personages de bus of tram nemen. Hoe verschillend hun bestemming ook is, ze zijn altijd samen onderweg naar minder CO2. Naast de radiospots loopt er ook een OOH-campagne in heel Vlaanderen.
Credits
Client: De Lijn
Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Kristof Wautelet, Guy Weyns
Agency: Accenture Song
Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creative: Ramin Afshar, Danny Vissers
Account Director: Valérie Demeure
Account Manager: Juliette Dugardyn
Account Executive: Morgan Van Roey
Strategy: Dimitri De Lauw
Digital strategy team: Thomas Jossa, Anthony Stabourlos
Design/motion design: Steve Krol
Sound Production: Radio Air Force
Music and recording: La Vita Studios
Production & Casting: Raf De Braekeleer
Studio engineer: Seppe De Klerck
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]