De Vloer en de KBVB veranderen Hammertime in DEVILTIME

Crea / News

Na de aftrap van #DEVILTIME, waarbij de Grote Markt van Brussel getagd werd met de gigantische hashtag en meteen daarna gevold werd door de kippenvelspot waarin Roberto Martinez samen met Guy Thys en Raymond Goethals de natie toespreken, is het tijd voor een nieuw Rode Duivels anthem.

De Vloer en de KBVB namen Belgisch producer BABL onder de arm om een herwerking te maken van de 90ies hit Hammertime van MC Hammer. De briefing was duidelijk: Hammertime wordt DEVILTIME en de song moet een écht voetbalnummer zijn. Feest en stadiongevoel. Want hoewel de supporters nog niet echt naar het stadion kunnen dit EK, moeten we er alles aan doen om die sfeer tot bij de supporters te krijgen. En daar is producer BABL met verve in geslaagd. De herwerking is een combinatie van rap, beats en voetbal. Zowel nieuwe lyrics als legendarische voetbalcommentaren werden verwerkt in het anthem.

“Een basismelodie die iedereen kan meezingen, dat is wat het voetbal nodig heeft. En dat is de enige, maar héél belangrijke, voorwaarde waar een voetbal anthem aan moet voldoen. En ook, Hammertime herwerken naar een pompende versie van DEVILTIME was gewoon onvermijdelijk. Dit moesten we gewoon doen,” zegt Johan Roelandt.

DEVILTIME is gereleased op alle streamingplatformen maar het nummer wordt ook de goaltune die door de stadions zal klinken tijdens het EK. Om het nummer en het handsymbool van DEVILTIME, op je horloge tikken, al in te burgeren tegen dat het EK begint is er ook een TikTok-challenge gelanceerd en de song is ook te horen in de radiocampagne van de KBVB.

Credits

Client: KBVB
Marketing team: Manu Leroy, Michaël Schockaert, Danny Pauwels, Brecht Schelstraete
Agency: De Vloer
Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck
Creative team: Matthias Desmet, Ivo Mertens, Henri Verhaegen, Robin van de Ryck
Strategic Director: Dorien Mathijssen
Account lead: Thomas Faes
Music: BABLmusic
Video production: Mojuice, MAKE