Deel radioplan voor SOS Kinderdorpen?

Crea / Media / News

logo donate a spotMet als doel om adverteerders te bereiken om radioruimte te doneren voor hun campagne van 10 tot en met 17 juni, lanceerde SOS Kinderdorpen einde maart een oproep naar reclamebureaus om een nieuwe template te gebruiken voor de presentatie van radioscripts aan de klant. Heel wat bureaus tekenden in. De organisatie gaat nu nog een stap verder in het aanspreken van adverteerders. SOS Kinderdorpen roept nu vooral mediabureaus op om een radiospotje toe te voegen in de mail naar de klant met een mediavoorstel voor radio. In deze radioboodschap richten werknemers van SOS Kinderdorpen zich tot de adverteerder, met de vraag om een deel van hun radioplan te doneren aan de campagne van de organisatie. “Eigenlijk vragen we om één, maximum 2MB toe te voegen in de mail naar de klant,” zegt Tom Moons, een van de stemmen. “Een lichte toevoeging die zou kunnen resulteren in extra gewicht voor onze campagne. ”
De oproep van SOS Kinderdorpen om de radioboodschap mee te nemen werd al positief onthaald door onder meer Universal Media, Omnicom Media, Space en The StoryLab. Ook VAR zal de radioboodschap van SOS Kinderdorpen delen met adverteerders actief op radio van 10 tem 17 juni. Bureaus die graag meewerken, kunnen hier de Nederlandstalige en de Franstalige versie downloaden.
Adverteerders die graag willen doneren, kunnen meteen terecht bij tom.moons@sos-kinderdorpen.be. Ook wij bij PUB doen mee met de oproep van SOS Kinderdorpen en doneren bannerruimte in onze newsletter, die hopelijk resulteert in radioruimte voor de organisatie.