Twee jaar geleden lanceerde SOS Kinderdorpen het concept ‘Donate A Spot’: adverteerders doneren een deel van hun ingeplande spots en om duidelijk te maken dat het om een donatie gaat, SOS Kinderdorpen bedankt in haar spot het merk. Zo doneerden eind vorig jaar zes topmerken ruimte op televisie voor de eindejaarscampagne van SOS Kinderdorpen.
Voor de lancering van een nieuwe campagne rond vaderdag in juni, deze keer op radio, zoekt SOS Kinderdorpen opnieuw adverteerders die radioruimte willen doneren. Om de adverteerders te bereiken klopt de organisatie aan bij reclamebureaus met het voorstel om de komende weken een nieuwe template te gebruiken om radioscripts te presenteren aan klanten. Een template met in de footer een oproep om radioruimte te doneren. SOS Kinderdorpen ontving reeds positieve feedback van LDV United (zie hieronder), De Vloer en DDB. Ook radioproductiehuis Sonicville liet SOS Kinderdorpen weten alle scripts die toekomen te printen op de aangepaste template. Bureaus die SOS Kinderdorpen op deze heel eenvoudige manier willen helpen, kunnen contact nemen met tom.moons@sos-kinderdorpen.be om hun eigen template te ontvangen.