Diede Michiels

Our Kids

“Aangename (virtuele) kennismaking!” was een standaardzin afgelopen periode. En dat veranderde niet toen ik na een bachelor Communicatiemanagement aan het postgraduaat van de Belgian Advertising School begon. Wat wel veranderde was mijn interesse in communicatie en reclame.

Doorheen de middelbare school wist ik één ding: ik wou iets met communicatie doen. Dat trok ik door in mijn verdere studies. Tot ik op de tweesprong stond: public relations of commerciële communicatie. Moeilijke keuze. Ik besloot een combinatie te doen: eerst pr om bedrijfscommunicatie onder de knie te krijgen en nadien een tweede studie om mijn eerste stapjes in de reclamewereld te zetten.

Tijdens een lange stage van 5 maanden leerde ik Wunderman Thompson beter kennen. Ondanks de vele meetings op afstand voelde ik me welkom, gezien en kon ik de kneepjes van het vak van meerdere accounts leren. Ik was verkocht. Letterlijk en figuurlijk, want mijn stage werd verlengd door me te huren van het BAS-pop-upagency. In juli zei ik dan ook volmondig “Ja!” toen ze mij vroegen om nóg langer te blijven als account executive. Deze job is me namelijk op het lijf geschreven: veel sociaal contact, plannen, budgetteren, brainstormen, controleren,… en dan de voldoening wanneer je het eindresultaat ziet. Teamwork op en top.

Ik kijk ernaar uit om mijn collega’s en klanten in real life te (her)ontmoeten waarbij ik meer zie dan enkel hun hoofd en schouders. En hopelijk snel weer hun volledige gezicht. Ik tel alvast de dagen af!