Efluenz gaat voor duurzaam leven met Swapfiets, Fairebel en Rio Mare

Budgets / Media / News / Sustainability

Influencers hebben de trend op Instagram gezet om het groene leven en de lokale consumptie te bevorderen. Zo zijn ze begonnen met het gebruik van hashtags zoals #durable #viedurable #virgingo responsible #local #ecological #magasinlocal en #jachetebelge(#sustainable #sustainableliving #conciousliving #buylocal #ecological). Voor influencers is het zeer belangrijk dat partnerschappen hun persoonlijke verantwoorde doelen ondersteunen. Dit betekent dat ze niet eender welke samenwerking meer zullen accepteren om geld te verdienen. Contentmakers willen werken met echte duurzame merken die hun waarden delen.

Als gevolg daarvan zijn merken zich steeds meer bewust van het belang van een milieuvriendelijke levensstijl. Op basis van deze trendy hashtags kunnen ze zien wat het publiek wil. Deze verandering in levensstijl brengt steeds meer milieuvriendelijke producten op de markt. Daarnaast zijn er nieuwe merken ontstaan waarvan de hoofdactiviteit de nieuwe levensstijl is. Enkele merken die zich richten op duurzaamheid hebben de afgelopen maanden verschillende campagnes gelanceerd in samenwerking met Efluenz, een bureau gespecialiseerd in influencermarketing. Efluenz is een in Brussel gevestigd marketingbureau met expertise in beïnvloedingsmarketing. In samenwerking met influencers laat het de impact van social media platforms zien en hoe influencers hun volgers op een positieve manier beïnvloeden. 

In de afgelopen maanden lanceerde Efluenz een grote campagnes gelanceerd met 70 influencers om de verschillende producten/diensten van Swapfiets te promoten. Ook Fairebel heeft een beroep gedaan op Efluenz. Deze campagne belicht de verse producten van lokale boeren die tot een Belgisch merk behoren. Zoals de naam zelf zegt, is eerlijkheid natuurlijk synoniem met eerlijkheid en wel... wel, de naam verwijst ook naar de Belgische roots. Tot slot heeft de tonijn van Rio Mare, die bekend staat om duurzaamheid, ook contact opgenomen met Efluenz voor een toekomstige campagne.