{making-of van de Week} Elke dag feest met aardbeien
Na een strategische competitie enkele maanden geleden, besloot Hoogstraten Aardbeien zijn communicatiebudget toe te wijzen aan Gutzandglory. De geplande awarenesscampagne werd echter even on hold gezet, aangezien de coronamaatregelen de productie bemoeilijkten. Intussen kon het werk worden hervat en zijn de resultaten van de campagne zichtbaar. Hieronder vindt u nog eens de toelichting bij de campagne. Maar we beginnen met een making-of!
Als basis voor deze grote awareness campagne zette Gutzandglory eerst de strategische herpositionering van Hoogstraten Aardbeien in de stijgers. Deze eerste campagne vult de strategie in door in te zetten op de pijlers smaak, gezondheid en consumptie. Uit een online survey bleek namelijk dat 93% van de respondenten aardbeien absoluut lekker vindt. Bovendien zijn ze een beetje het superfruit van bij ons, dankzij het hoge gehalte vitamine C en antioxidanten.
Die feiten gecombineerd, vertalen zich in de campagnelijn ‘Voel je goed met lekker zoet’ en de baseline ‘Elke dag feest’. Daarom ook dat er resoluut werd gekozen voor een musical approach. Maar dan wel lekker op z’n Belgisch en herkenbaar voor iedereen: een beetje absurd, feestelijk en met een hoek af. De muziek, die voor de gelegenheid werd gecomponeerd en je met gemak een oorwurm mag noemen, draagt de spots. Net als de choreografie die op de muziek werd uitgedacht. Het resultaat is een aanstekelijke feelgoodcampagne die de twee voornaamste gebruiksmomenten uitlicht en in verschillende kanalen wordt uitgerold.
De preproductie zelf werd reeds opgestart tijdens de corona-lockdown. De shoot was één van de eerste grote producties na het groen licht voor de filmproductiesector om terug aan de slag te gaan, mits het naleven van extra veiligheidsmaatregelen. Daarom werden ook de scripts en casting herbekeken en aangepast zodat iedereen op set op voldoende afstand en met bescherming kon werken.
De focus ligt op online video die wordt ingezet als YouTube trueview prerolls en video’s op Instagram en Facebook. Het online mediaplan werd uitgedokterd door het digitale mediabureau Addurance, dat in partnership met Gutzandglory de competitie eerder dit jaar won. De campagne wordt verder uitgerold op televisie als billboard (op de zenders Vier, Vijf, Zes, Njam, Discovery en TLC), in radio (Radio 2 en MNM) en OOH, meer specifiek op bus en tram en dit in meerdere waves.
Credits
Client: Hoogstraten Aardbeien
Client Contact: Leen Matthé, Jolien Sportel, Luc Bruneel
Agency: Gutzandglory
Account Team: Sarah Lanckman, Frederik De Zutter, Flore Van Schoors
Media Strategy: Koen Hoogenboom, David Schimmel, Levi Morsy (Addurance)
Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone
CD: Kris Lenaers
Creation: Yannick De Haes, Jelle van Garderen, Kris Lenaers
Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde
Motion Design: Stef Deleurere
Film & Photography Production Cy: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Thomas Anthoni
Production Assistant: Nina Payrhuber, Axelle Claes
Director: Ralf Demesmaeker
DOP: Piet Deyaert
Art Direction: Aaron De Keyzer (Cachet)
Choreographer: Lieselot De Sadeleer, Joffrey Anane
Styling: Isabel Van Renterghem
Casting: Sien Josephine Teijsen
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Grading: Florian Keirsse
Music & Sound: Klankwerk
Radio Production Company: Klankwerk
Photographer: Noortje Palmers
Retouching: Louis Wouters