Om ons, burgers, te informeren, te entertainen en vooral te verrijken moeten de media nieuwe dingen bedenken. Leuk, maar hoe doe je dat, op nieuwe ideeën komen? In rondjes wil je niet liever lopen, zeker niet als je een nieuwe generatie wil aanspreken die into andere dingen is.
Hoe zit dat met creativiteit in mediaformats? Die vraag stelden we aan David Creuzot, mede-oprichter van Konbini, Jérôme Colin, radiopresentator bij RTBF, Julien Bisson, hoofdredacteur van Le 1 en ook aan Rob Alderson, bezieler van het magazine WePresent van WeTransfer. Synopsis? Op verschillende niveaus heben de media een crisis doorgemaakt waaruit een formidabel laboratorium voor journalistiek en entertainment is voortgekomen?
Rob Alderson, vroeger director of community & engagement bij Vimeo, werd in 2016 aangeworven door WeTransfer, u weet wel, die website die dient om bestanden te versturen. Hij startte er als hoofd van de content-afdeling. Hij leidde er het team dat later WePresent maakte, een digitaal en gedrukt magazine dat onverwachte verhalen over creativiteit verzamelt en deelt. Op de Mag Inspiration Day-editie van 2018 stelde Rob Alderson het zo: “een magazine is het beste medium om mensen te verrassen.”
[...]
Het volledige artikel leest u in PUB Magazine of HIER
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]