Epische activatie Prophets voor Audi A1 Sportback

Crea / News

auto-29 audi prophetsDe nieuwe Audi A1 Sportback is geen gewone wagen. Waarom niet? Interieur en design worden volledig afgestemd op de bestuurder. Wie kan je dus best afbeelden op je campagnebeeld? Juist… Prophets en Audi vroegen potentiële kopers én bezoekers op het Autosalon om hun gedroomde Audi A1 Sportback te configureren én nadien op de foto te gaan. auto-28 audi prophetsGeen mysterieuze stig of anonieme hostessen dus die de nieuwe Audi A1 Sportback promoten, maar levensechte bezoekers van het Autosalon. Maar liefst 451 Audi fans configureerden dit pittige stadsmodel waarbij ze keuze hadden uit 4 koetswerkkleuren en 2 dakkleuren en velgen. Na afloop poseerden ze op de Audi-stand voor de lens en zij die wilden, verschenen ook nog eens met hun gepersonaliseerde Sportback-model in real time op Clear Channel-billboards over heel België.auto-24 audi prophetsDe fans konden ook uitpakken met de Audi van hun dromen op facebook met de hashtag #brusselsmotorshow. Dat leverde Audi en Prophets een heleboel shares en likes op. Sam De Win, creatief directeur bij Prophets: “Een buitengewone Audi met een heel persoonlijke look vraagt om een persoonlijk campagnebeeld. Dus schakelden we gewoon onze doelgroep in. Welke stijl je ook hebt, er is altijd wel een Audi A1 Sportback die jou op het lijf geschreven is.”
auto-25 audi prophetsCredits
Client: Audi
Contacts: Guy Van Mol, Marie Carranza, Stef Sleurs
Agency: Prophets
Creative Director Sam De Win
Copywriter: Wouter Huyghe, Thomas Vandenhouten
Art Director: Jean François Dooms
Account: Nathalie Rots, Amaury Thomas
Strategy: Daan Richard, Tom Willemkens
Designer: Micha Symoens
Desktop publisher: Hervé Pinte
Data analyst: Menno Bosma
Digital team: Stijn Bonjean, Kris Van Hauwermeiren
UX Designer: Joe Smith
Web designer: Steve Saelens
Developer: Tom Bruyneel, Samuel Joosauto-27 audi prophets