Met de bekendmaking van het genomineerde werk voor Eurobest 2019 zijn we weer een stapje dichter bij de officiële bekroning van de winnaars op 9 december. En hoera, er zit weer heel wat Belgisch moois bij. Absolute koploper is Happiness Brussels, dat maar liefst 13 keer kans maakt op een prijs en genomineerd is in zes verschillende categorieën. Onder meer de campagne ‘Raging Banners’, werk voor VOO, is tweemaal genomineerd, zowel in de categorie ‘Media’ als in de categorie ‘Brand Experience & Activation’.
Mortierbrigade krijgt zeven vermeldingen in de shortlists. Zijn ‘The Legendary Tour’ voor PIAS Records en CHANGE, is zowel genomineerd in de categorieën ‘Integrated’, ‘Entertainment’ en ‘Brand Experience & Activation’. Ook FamousGrey Brussels maakt zeven maal kans op een prijs, vooral dan met de campagne ‘Focus Lines’ voor Volvo Cars BeLux in opdracht van het ministerie van Openbare Werken van Ecuador.
Zijn nog genomineerd: BBDO Belgium (3), Duval Guillaume Brussels (3), Publicis Brussels (2) en TBWA Belgium (2). Een overzicht van alle Belgische nominaties lijsten we hieronder voor u op. Een overzicht van alle nominaties, ongeacht het land, vindt u op de website van Eurobest.
Eurobest 2019: Belgische nominaties
Brand Experience & Activation
Live Shows / Concerts / Festivals
Launch / Re-launch
Sponsorship & Brand Partnership
Single Market Campaign
Design
Environmental / Social Impact
Innovation & Solution
Digital
Co-Creation & User Generated Content
Direct
Durable Consumer Goods including Automotive
Use of Social/ Digital Platforms
Challenger Brand
Entertainment
Use of Licenced or Adapted Music for a Brand or Campaign
Excellence in Audience Engagement & Distribution Strategy for Music Content
Film
Viral Film
Film Craft
Direction
Use of Licensed or Adapted Music
Healthcare
Health & Wellness Tech
Industry Craft
Outdoor
Integrated
Integrated
Media
Use of Print / Outdoor
Use of Social Platforms
Outdoor
Consumer Services/Business to Business
Special Build
Interactive Experiences
Social Behaviour & Cultural Insight
Breakthrough on a Budget
Print & Publishing
Fast Moving Consumer Goods
Consumer Services/Business to Business
Radio & Audio
Fast Moving Consumer Goods
Breakthrough on a Budget
De winnende campagnes zullen bekendgemaakt worden op 9 december. De Grands Prix en de special awards worden aangekondigd op Eurobest Unwrapped. Dit is een invite-only event op 12 december en zal live gestreamd worden vanuit Londen. Tijdens Eurobest Unwrapped zal ook The European Creativity Report voorgesteld zal worden.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]