FamousGrey en Artsen Zonder Grenzen introduceren nieuwe manier van doneren

Crea / News

Bij een ramp zijn de eerste uren cruciaal,  maar donaties na rampen komen vaak later ter plaatse. Daarom bedacht FamousGrey “Prepaid Donations” voor Artsen Zonder Grenzen. Een tool waarmee je op voorhand een donatie doet, zodat die donatie direct kan worden geactiveerd wanneer het noodlot toeslaat. Zo verlegt Artsen Zonder Grenzen de grens tussen te laat en op tijd. Met Prepaid Donations hebben ze vanaf de eerste seconde toegang tot donaties die op voorhand werden ingezameld, en geactiveerd worden wanneer hun globale monitoringsystemen een ramp oppikken. 

De nieuwe tool moet de donateurs van de toekomst bereiken, want de campagne mikt vooral op 18- tot 35-jarigen. Deze nieuwe generatie donateurs is wel geëngageerd, maar ‘geeft’ op een andere manier. Daarom werd een tool in het leven geroepen die donateurs met een experiencemeer betrekt bij hun organisatie. Want dankzij de informatie die donateurs ontvangen via meldingen, e-mails of in het dashboard van de tool, krijgen ze een duidelijker en transparanter beeld van hoe en waar hun donaties worden gebruikt.

‘Prepaid Donations’ werd op 10 december gelanceerd in nationale pers, door samenwerkingen met maatschappelijk geënageerde influencers en met een grootschalige social mediacampagne. Het PR- en influencerluik werd uitgewerkt door Famous Relations. De lancering van ‘Prepaid Donations’ kadert binnen de eindejaarscampagne ‘Verleg mee grenzen’ van Artsen Zonder Grenzen, waarover PUBNews eerder berichtte. Die campagne moedigt Belgen aan om de ngo te helpen grenzen te verleggen, want in het geval van donaties kan je mee het verschil maken tussen te laat en op tijd.

Credits

Client: Artsen Zonder Grenzen / Médecins sans Frontières

Client contacts: Valérie Michaux, Cécile Duwée, Peter Casaer , Marianne Colpaert

Creative Director: Peter Ampe

Concept provider : Tom Galle

Copywriter : Jesse Van Gysel, Peter Ampe

Art director : Tom Meijer

Copywriters FR : Antoine Wellens, Olivier Roland

Strategic director: Dominique Poncin

Strategic planner : Aze Van Coillie

Connection planner : Floris Adriaenssens

Account director : Marko Van Dyck 

Head of Digital : Joachim François

Digital Account Manager : Florian Hoffreumon

Digital Creative Designer: Sacha Lampereur

Copywriters & Social Media Managers : Sarah Deprez & Laureen Delbauche

Online marketer: Jonas Sprengers & Sander Cuypers

Lead Developer: Arno Van Biesen

Experience Director: Maarten Breda

Digital/UX Strategists: Wies Dickens & Yarne De Schrijver

PR Director : Déborah De Klerck

PR Manager: Astrid Jacobs

RTV-producer: Myriam Maes – Gaelle Haesaert– Birgit D’hont

Editor : Sven Vanhee