Om te tonen wat de bouwsector te bieden heeft, lanceerden FamousGrey en Constructiv vorig jaar een nationale campagne genaamd "De Bouw Kijkt Verder". Ook dit jaar presenteert de bouwsector een aantal acties, waaronder "De Weken van de Bouw", een initiatief dat gespreid is over zes weken en als doel heeft om de rekrutering binnen de sector te versnellen. Jongeren spelen daarbij een belangrijke rol en zo wordt meteen duidelijk waarom de sector de "Construction Challenges" lanceert.
Minecraft is op dit moment het populairste spel ter wereld en ook in België prijkt het spel bovenaan de lijst van meest gespeelde games. Vooral jongeren in het lager en secundair onderwijs, de doelgroep die de bouwsector wil bereiken, houden van het spelletje. Met de "Construction Challenges" slaan FamousGrey en Constructiv dan ook de (digitale) brug met deze jonge doelgroep: ze dagen acht gamers uit om struikelblokken in de bouw te belichten en jongeren aan te moedigen die aan te pakken via Minecraft. Met die campagne wil de bouwsector de drempel verlagen en verdere bewustwording stimulering, want de bouw is volgens hen voor iedereen weggelegd. Naast een game met bijhorende online video en een influencercampagne ontwikkelden FamousGrey en Cosntructiv ten slotte ook een landingspagina.
Credits:
Client: Constructiv
Client Contacts: Kristof Van Roy, Philippe Giot, Meike van der Veur
Agency: FamousGrey
Executive Creative Director: Peter Ampe,
Creative Director: Laurie Lacourt
Art Director: Toon Leysen
Copywriter: Jens De Wit
Strategic Director: Jonathan Detavernier
Strategic Planners: Aze Van Coillie, Wies Dickens
Client Service Director: Catherine De Block
Account Director: Audrey Semal
Account Manager: Geoffrey Delhoux
Project Managers: Matti Verhaegen, Klaartje Vanmulders, Eléonore Calicis
Head of Digital: Joachim François
Designers: Sacha Lempereur, Simone Curzi, Franco Scaramuzza
Developer: Arno Van Biesen
Performance Team: Laurent Verheyen, Sander Cuypers
Social Media Manager: Florentien Duquet, Laureen Delbauche
PR: FamousRelations
PR Manager: Astrid Jacobs
Content & World Creator: DikkeSvekke