FamousGrey en visit.brussels benadrukken de ‘US’ in Brussel
Visit.brussels en FamousGrey lanceren de in PUBNews al aangekondigde eerste fase van de herlanceringscampagne van onze hoofdstad. Die moet Brussel weer naar voor schuiven als veilige bestemming voor Belgen én de Brusselaars zelf, ten tijde van en na Covid-19. Dat doet ze door het vaak ongenuanceerde imago van de stad bij niet-Brusselaars nieuw leven in te blazen. De citymarketingcampagne integreert zowel social media, OOH, DOOH, print en banners. Famous Relations schakelt bekende Brusselaars in als ambassadeurs die deze zomer niet-Brusselaars via social media door hun stad zullen loodsen.
Volgens visit.brussels en FamousGrey zijn de Brusseleirs de echte monumenten van Brussel. Daarom schuift de campagne niet de welbekende bezienswaardigheden van onze hoofdstad naar voor, maar wél Brussel door de ogen van zijn inwoners. Onder het motto ‘no Br__sels without us’ roept de campagne de Brusselaars op om als trotse ambassadeurs hun stad en alles wat die zo mooi maakt, te delen met de rest van het land en negatieve, ongenuanceerde percepties die daar vaak nog heersen, mee de wereld uit te helpen. De video, die online en op de website te zien zal zijn, bewijst alvast dat Brussel een reflectie is van zijn inwoners: zelfrelativerend, humoristisch, kleurrijk, open-minded,… Voor de muziek van de spot werd samengewerkt met een Brusselse muzikant.
Credits
Client: visit.brussels
Client contacts: Fiona Amoroso, Isabelle Vertongen & Zoe Hutchinson
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative: Jonathan d’Oultremont, Kasper Janssens & Arjen Tarras
Copywriter : Jonathan d’Oultremont, Sarah De Prez
Project manager: Cato Samyn
Account Director : Audrey Semal
Strategic planner : Nicholas Pirard
Connection planner : Floris Adriaenssens
PR Manager: Kathy Van Looy & Astrid Mattelaer
Experience Director : Maarten Breda
Digital Account & Project Manager: Florian Hoffreumon
Head of Digital : Joachim François
Head of Performance : Jonas Sprengers
Service & UX-designer : Wies Dickens
Web Development: Arno Van Biesen
Lead Designer: Sacha Lempereur
DTP : Anne-Sophie Tonnelier & Franco Scaramuzza
Production company: FamousGrey Productions
Producer: Charlotte Bodson
Motion Design: Sven Vanhee
Music: Poum Tchak
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]