Fauconnier-Selfslagh: Ceci n’est pas un consultant

Communication / News

De door de wol geverfde reclamelieden Marc Fauconnier en Stef Selfslagh brengen hun talent en ervaring samen in een nieuw consultancybedrijf. Ze bundelen hun expertise in Fauconnier+Selfslagh: een unieke combinatie van‘left and right brain’ power, van denkvermogen en empathie, van analyse en creativiteit. Ondernemingen die de waarde van hun merken willen vergroten, kunnen bij (afgekort) F+S terecht. Het consultancybedrijf begeleidt hen in het formuleren van hun kerncompetentie en het ontwikkelen van een wervend merkverhaal dat gedragen wordt door medewerkers en klanten. Op een moment dat bedrijven weer moeten aanknopen met groei in een sterk veranderde wereld, is daar meer dan ooit nood aan.

Marc Fauconnier en Stef Selfslagh kennen de wereld van merken als geen ander. Beiden hebben er hun strepen verdiend. De ene als oprichter, voormalig CEO en huidig chairman van FamousGrey, de andere als creative director van bureaus als Duval Guillaume en Boondoggle. “We willen geen powerpointwijsheid produceren die een week later al stof ligt te vergaren in hetbureau van de ceo", zegt Stef Selfslagh. "Fauconnier+Selfslagh staat voor bedrijfsadviezen die mensen in beweging zetten. We steunen net zo hard op de cijfers als andere consultants, maar vertalen ze in enthousiasmerende bedrijfsverhalen. In een merkdiscours dat gedrágen wordt, zowel door klanten alswerknemers.” Medewerkers worden te vaak vergeten in het uitwerken van een sterke bedrijfsstrategie. Het zijn nochtans de beste ambassadeurs van een merk. Het zijn zij die ervoor zorgen dat de filosofie van een bedrijf draagkracht krijgt en bij de consument geraakt.

Op het ogenblik dat veel bedrijven zichzelf noodgedwongen moeten heruitvinden of minstens hun strategie moeten bijsturen, willen beide strategen hun expertise en kennis delen. Een wereld in herstelmodus heeft alle baat bij sterke merken. Zij zijn de smeerolie van onze economie. I Love The Crisis, het boek dat Marc Fauconnier schreef naar aanleiding van de financiële crisis, is opnieuw bijzonder relevant. “Alle bedrijven worden vandaag zwaar op de proef gesteld, niemand ontsnapt aan deze crisis," zegt Marc Fauconnier. "Merken vragen zich af hoe ze zichzelf opnieuw op de kaart kunnen zetten en klanten aan zich kunnen binden. Ze worden verplicht om opnieuw naar zichzelf te kijken: wat zouden de mensen missen, mochten wij er niet zijn? Bovendien ontstaan er nieuwe manieren om naar de wereldte kijken. Thema’s als gezondheid, ‘local consumption’, propere lucht, digitale dienstverlening entelewerken zijn blijvers. Bedrijven worden gedwongen om hun kerncompetentie te vertalen naar eennieuwe realiteit. Met ‘Fauconnier+Selfslagh’ willen we hen daarbij helpen."

Fauconnier+Selfslagh is geen optelsom van twee individualisten. Het bureau zal nauw samenwerken met de sterkhouders binnen bedrijven. En doelgericht partnerships aangaan met externe deskundigen. Opmerkelijk: Fauconnier en Selfslagh willen nadrukkelijk niét concurreren met reclamebureaus en andere consultants. Ze werken er liever mee samen.