Fernando Machado (Burger King) komt naar Brussel

Marketing / News

  • 02/04/2020 18:00

Creative Belgium en BAM nodigden Fernando Machado, global CMO bij Burger King, uit voor een Creative Session onder de titel 'Creative Courage'. Een must do voor alle mensen die geloven in creatieve excellentie... met PUB als mediapartner. En de inschrijvingen lopen als een trein!

Creativiteit als bron van concurrentievoordeel

Wat als marketeers creativiteit als een concurrentievoordeel zouden beschouwen? En, het belangrijkst van alles, welke resultaten kan het merk dan bereiken? Naarmate de relatie tussen merken en mensen evolueert, gevoed door de snel veranderende technologie, het medialandschap en de verwachtingen van de consument, is het gemakkelijk om wat blijft en wat enkel lawaai is met elkaar te verwarren. Fernando Machado gelooft dat creativiteit een bron van concurrentievoordeel kan zijn. Deze boeiende presentatie zal laten zien hoe Burger King consequent boven zichzelf uitstijgt, aan de hand van de vaste overtuiging dat creativiteit wel degelijk loont.

Waarom deze Creative Session?

Creative Belgium en BAM delen de missie om creatieve excellentie voor merken en bedrijven te stimuleren en te vieren, door iedereen te verwelkomen die gelooft in creativiteit als drijvende kracht voor economische en maatschappelijke doelen of verandering. De vaakst bekroonde marketeer op de planeet naar België brengen sluit aan bij die gemeenschappelijke missie. Machado's toespraak zal ongetwijfeld bureaus en marketeers in België inspireren en merken motiveren om creatieve moed te tonen.

Fernando Machado?

Fernando Machado is een wereldwijde marketeer met een passie voor groeiende merken en bedrijven. Met meer dan 160 Lions in Cannes (8 GP's, waaronder 2 Titanium GP's), 16 D&AD Yellow Pencils, en 2 Grand Effies in Noord-Amerika, staat Machado bekend om het verleggen van de creatieve grenzen om de groei van bedrijven te stimuleren. Momenteel is zijn focus als global CMO bij Restaurant Brands International het voeden van Burger King, Popeyes en Tim Hortons met purpose (incl. duurzaamheid), het verbeteren van de productkwaliteit, het moderniseren van het productdesign en het inspireren van de organisatie rond technologie, digitale en merkontwikkeling. Onder zijn leiding werd Burger King Client of the Year op de D&AD in 2016, Creatieve Marketeer van het Jaar in Cannes 2017, Client of the Yearr op de One Show 2018, Advertiser of the Year op de Clio Awards 2018 en 2019, en Creative Brand of the Year in Cannes 2019. Fernando Machado leidde campagnes zoals "Trotse Whopper", "McWhopper", "Google Home of the Whopper", "Burning Stores", "Pesten Jr", "Whopper Neutraliteit", "Scary Clown Night", "Burn that Ad", "Birthday Clowns", en "Whopper Detour" en de "Moldy Whopper". Voordat Fernando bij Burger King in dienst trad, werkte hij 18 jaar bij Unilever.

Waar en wanneer?
Wanneer: donderdag 2 april 2020 (locatie volgt weldra)

Deuren open: 18.00 uur
Toespraak: 19.00 uur
Q&A: 20.00 uur
Drankjes: 20.30 uur

Tickets? Te koop vanaf maandag 2 maart 2020
Creatief België & BAM-leden: 50 euro excl. eventbrite-vergoeding & BTW 
Niet-leden: 150 euro excl. eventbrite-vergoeding & BTW

Koop hier uw tickets.