GEEN VERPAKKING, MEER VOORDELEN

Geen verpakking, alleen maar ‘naakte’ producten. Neen, verpakkingsvrije voeding is geen food porn voor hippies. Het is ecologischer (want minder verpakking en minder verspilling), minder duur en het biedt bovendien een extra zintuiglijke beleving doordat je ze onmiddellijk kan ruiken en smaken. Dat zijn een pak voordelen voor onze planeet, en het beste is: iedereen kan ervoor kiezen.
Op het menu: vier merken die de retailmarkt door elkaar schudden. The Barn verkoopt voeding die een minimum aan voedselverspilling garandeert, 100% bio is, vaak lokaal ook, en verkrijgbaar is tegen een toegankelijk prijsje. Op die manier hoopt de keten onze impact te minimaliseren. Bio-Planet op zijn beurt is de duurzame supermarkt van Colruyt Group. Het assortiment is online verkrijgbaar via Collect&Go. Färm op zijn beurt opende winkelconcept Brut by Färm en lanceerde zijn eigen duurzaamheidsindex: de Färmoscope. En op verzoek van haar klanten heeft Delhaize haar inspanningen opgevoerd om het aantal verpakkingen te verminderen, vooral in het groente- en fruitassortiment.
Promotie versus overconsumptie
Hoe promoot je een economisch model dat als doel heeft om onze consumptie te verminderen, of in ieder geval ons gedrag te veranderen? The Barn doet door teams op te leiden en er ambassadeurs van te maken: “We vertrouwen op mond-tot-mondreclame,” legt Quentin Labrique uit, co-founder van The Barn Bio Market. “Dat is een duidelijke keuze, want het budget dat wordt uitgetrokken voor externe diensten voor communicatie is nagenoeg nihil. Daarom focussen we bij voorkeur op teamtraining en contact met producenten. Een dienst waarmee we ons proberen onderscheiden. Intern loopt de organisatie als volgt: in elke winkel is er een ‘barner’ die de communicatie verzorgt. Iemand die vertrouwd is met sociale media, die weet hoe hij foto’s moet maken. Deze persoon werkt acht uur per week aan het maken van content en het beheren van een community.”
[...] HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U HIER
U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...
U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]