Strijden tegen zwerfvuil doe je met sensibiliseren én handhaven. Daarom organiseert Mooimakers voor de derde keer de Handhavingsweek. Deze week voeren diverse handhavers (politie, GAS-vaststellers, veldwachters, inspecteurs van De Lijn,…) meer controles uit tegen zwerfvuil en sluikstorten. Mooimakers lanceert daarom een campagne om mensen hierop attent te maken.
Dit jaar speelt de campagne in op het feit dat betrapt en beboet worden op het veroorzaken van zwerfvuil of sluikstorten, eigenlijk écht gênant is. Online en op affichage spelen we in op het op heterdaad betrappen, met paparazzi-achtige shots van Jimmy Kets.Voor radio kozen Mooimakers en LDV United ervoor om te werken rond een herkenbare situatie: het moment dat je afval in je hand hebt en je heel even twijfelt of je het niet misschien gewoon op straat kunt gooien. Dat kan genânt aflopen.
Credits
Client: Mooimakers
Contact: Kelly Baetens
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Ine Mannaerts
Creative Director: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
Creation: Thomas De Boeck, Jannis Min Jou, Vivienne Mak, Manon Penne
Motion: Niki Desiron
Strategy: Tomas Sweertvaegher
Production: Bounce Rocks, Sonhouse
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]