Strijden tegen zwerfvuil doe je met sensibiliseren én handhaven. Daarom organiseert Mooimakers voor de derde keer de Handhavingsweek. Deze week voeren diverse handhavers (politie, GAS-vaststellers, veldwachters, inspecteurs van De Lijn,…) meer controles uit tegen zwerfvuil en sluikstorten. Mooimakers lanceert daarom een campagne om mensen hierop attent te maken.
Dit jaar speelt de campagne in op het feit dat betrapt en beboet worden op het veroorzaken van zwerfvuil of sluikstorten, eigenlijk écht gênant is. Online en op affichage spelen we in op het op heterdaad betrappen, met paparazzi-achtige shots van Jimmy Kets.Voor radio kozen Mooimakers en LDV United ervoor om te werken rond een herkenbare situatie: het moment dat je afval in je hand hebt en je heel even twijfelt of je het niet misschien gewoon op straat kunt gooien. Dat kan genânt aflopen.
Credits
Client: Mooimakers
Contact: Kelly Baetens
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Ine Mannaerts
Creative Director: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
Creation: Thomas De Boeck, Jannis Min Jou, Vivienne Mak, Manon Penne
Motion: Niki Desiron
Strategy: Tomas Sweertvaegher
Production: Bounce Rocks, Sonhouse
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]