Gênante situatie voor LDV United en Mooimakers?

Crea / News

Strijden tegen zwerfvuil doe je met sensibiliseren én handhaven. Daarom organiseert Mooimakers voor de derde keer de Handhavingsweek. Deze week voeren diverse handhavers (politie, GAS-vaststellers, veldwachters, inspecteurs van De Lijn,…) meer controles uit tegen zwerfvuil en sluikstorten. Mooimakers lanceert daarom een campagne om mensen hierop attent te maken.

Dit jaar speelt de campagne in op het feit dat betrapt en beboet worden op het veroorzaken van zwerfvuil of sluikstorten, eigenlijk écht gênant is. Online en op affichage spelen we in op het op heterdaad betrappen, met paparazzi-achtige shots van Jimmy Kets.Voor radio kozen Mooimakers en LDV United ervoor om te werken rond een herkenbare situatie: het moment dat je afval in je hand hebt en je heel even twijfelt of je het niet misschien gewoon op straat kunt gooien. Dat kan genânt aflopen.

Credits

Client: Mooimakers
Contact: Kelly Baetens
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Ine Mannaerts

Creative Director: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
Creation: Thomas De Boeck, Jannis Min Jou, Vivienne Mak, Manon Penne

Motion: Niki Desiron

Strategy: Tomas Sweertvaegher

Production: Bounce Rocks, Sonhouse