Gert Pauwels draait het volume open bij AdSomeNoise

News / People

Vanaf eind april stapt Gert Pauwels mee op het podium van het Leuvense agency AdSomeNoise. Hij komt over van bij Accenture Song en zal bij het 35-koppige team achter Steven Verbruggen furore maken als partner en executive creative director.

Na bijna 30 jaar ervaring in de reclamewereld, bij vooral bureaus uit de Omnicom Group (OMD, Leo Burnett, BBDO, TBWA en Accenture Song), kiest Pauwels dus bewust voor een puur onafhankelijk agency met een sterke visie en nog grotere ambitie. “Ik heb altijd gekozen voor verhalen waarin ik het gevoel had échte impact te kunnen realiseren," verklaart Pauwels. "Tot niet zo lang geleden waren dat bureaus binnen de grote netwerken, omdat ze de middelen hadden om talent en klanten aan te trekken. Maar toen naast creativiteit ook technologie dominant werd, bleef ik daar ook wat op mijn honger zitten. En tijdens mijn laatste passage bij Accenture Song was die technologie wel dominant aanwezig, maar miste ik het ondernemerschap. Bij AdSomeNoise vind ik de perfecte mix van al die ingrediënten. Uiteindelijk gaat het over impact voor klant en merk: om die te kunnen realiseren, moet je de mix constant perfect afstemmen."

Deze visie en ambitie van AdSomeNoise charmeerden Pauwels dus meteen: het agency van de toekomst bouwen, waarin reclame en creativiteit geen geïsoleerde oplossing zijn maar een onmisbaar ingrediënt vormen in een perfecte mix van technologie, media en productie - dat alles met het oog op maximale impact. “Onze ambitie is niet echt veranderd, maar wel aangescherpt," voegt Steven Verbruggen (managing director van AdSomeNoise) toe. "We willen nog steeds het agency van de toekomst bouwen. En dus willen we adverteerders kunnen helpen van merkpositionering tot en met verkoop. Noem het geen full service, maar liever een 'full funnel' agency.

We hebben al een sterk team, maar qua creatief leiderschap én creatieve ervaring kwamen we wel nog wat geloofwaardigheid te kort om mee te kunnen spelen op het hoogste niveau. Groei is dé prioriteit van ons bureau, en Gert is dus uiterst welkom om die mee te helpen realiseren. Hij durft de platgetreden paden te verlaten en al eens tegen de haren in te strijken, steeds vanuit de drive om betere en efficiëntere campagnes op te zetten." Pauwels zal naast het leiden van het creatieve en strategische team dus ook mee zijn schouders zetten onder de scherpe groeiambities van AdSomeNoise. Dat hij groei kan helpen ondersteunen, heeft hij in het verleden al bewezen volgens Verbruggen: "Zowel in bestaande grotere structuren (TBWA, BBDO) als in zelf uitgebouwde bureaus (Atmoshere, Proximity, Song). En precies die ervaring zal bij AdSomeNoise goed van pas komen," aldus nog de managing director.

Partners in crime Steven Verbruggen en Gert Pauwels gaan samen met Kristof Persoons (head of clients, ex-BBDO) en Pieter Jadoul (head of media, ex-PebbleMedia) overigens resoluut voor een verdubbeling van het bureau in de komende twee jaar.