Geslaagde editie Cannes Corporate Media & TV Awards

Media / News

© Guille Barbera - Filmsnomades

De winnaars van de Cannes Corporate Media & TV Awards worden al 10 jaar lang elk jaar beloond tijdens een feestelijke prijsuitreiking aan de Côte d'Azur. 950 producties uit 51 landen namen deel aan de wedstrijd: 206 producties uit 51 landen werden genomineerd op de shortlist, waarvan 149 met een 'Dauphin' of 'Dolphin'.

Hoogtepunt was de presentatie van de Grand Prix, de Dauphin Blanc en de Dauphin Bleu (voor een productiehuis). De Grand Prix van dit jaar ging voor de eerste keer in de geschiedenis van het festival naar Duitsland. Het familiebedrijf Dibbern overtuigde de jury met de imagofilm "Traditional craftsmanship meets contemporary design".

Het Britse productiebedrijf RD Content was de gelukkige winnaar van de Blauwe Dolfijn die met de overwinning van zes trofeeën wist te winnen.Elk jaar worden de beste institutionele films, video's voor online media, documentaires en reportages uitgereikt in een van de meest prestigieuze filmcentra: Cannes. Het is het enige festival gewijd aan institutionele film in Cannes, een legendarische stad van speelfilms en commercials. Het festival is in 2010 opgericht door Filmservice International. Sinds de start heeft het festival een steeds groter succes gekend en staat het nu wereldwijd aan de top van de festivals die gewijd zijn aan de institutionele film.

In eigen land vielen Wenneker.be, Air, en ICF Next in de prijzen.