Oostendse ‘Grey's Anatomy’ lost verwachtingen in

Crea / Media / News

OstendersHalfweg januari lanceerde Az Damiaan Ostenders: een mini-serie waarin de eigen medewerkers de hoofdrol spelen en waarin alle troeven van Az Damiaan als werkgever in de kijker worden gezet. Met Ostenders ging Az Damiaan voor een creatieve aanpak. En die overtreft nog voor het einde van de serie komende woensdag de verwachtingen, want in een maand tijd stroomden er 460 sollicitaties binnen. Dat is meer dan dubbel zoveel als in een gelijkaardige periode de voorbije jaren.

Sinds de start van de campagne werden er 38 vacatures opengezet, waarvan er nu 24 zijn ingevuld. In totaal werden er 29 nieuwe Ostenders aangeworven en lopen er nog heel wat gesprekken. Ook de bezoeken naar de website en interactie op social media stegen. “De mini-serie is een unieke manier om de collegiale sfeer in ons vernieuwde ziekenhuis aan iedereen te tonen,” zegt Nathalie Vanlerberghe van de dienst Human Resources. “Ik denk dat we zonder blikken of blozen mogen zeggen dat we een heel geslaagde start van de campagne achter de rug hebben en Az Damiaan als aantrekkelijke werkgever op de kaart hebben kunnen zetten. We werden van bij de lancering overweldigd door de media-aandacht op televisie, radio én de geschreven  en online (vak)pers.”

De ontknoping van deze reeks volgt op woensdag 27 februari om 16 uur. Ostenders is een samenwerking tussen communicatiebureau d-artagnan en productiehuis Geronimo. De serie is te bekijken op de Facebookpagina van Az Damiaan en www.ostenders.be. De serie is echter geen eindpunt: binnenkort lanceert Az Damiaan op basis van Ostenders nog diverse initiatieven.