‘GROEN VAN BIJ ONS’ ZET BOTANISCHE TATOEAGES BIJ STUDENTEN MET DEMONSTR8 EN PUBLICIS GROUPE

4schools / Crea / News

Dankzij een creatieve samenwerking tussen Demonstr8 en Publicis Groupe België, lanceert Groen van bij ons een unieke  campagne die draait rond een Plant Tattoo Roadshow, speciaal gericht op studenten. Die bijzondere tournee, die deze week van start gaat, brengt een frisse, bloemige wind van positiviteit naar verschillende Vlaamse en Brusselse studentencampussen, waar tijdelijke planttatoeages zullen worden gezet. Enkele gelukkigen zullen zelfs een permanente plant-tattoo kunnen krijgen. Hiermee wil Groen van bij ons de flora die ons land te bieden heeft onder de aandacht brengen.

Tijdens de roadshow nodigt Groen van bij ons studenten uit om zichzelf of anderen op een bijzondere manier letterlijk én figuurlijk in de bloemetjes te zetten. Door middel van tijdelijke plant-tattoos kunnen studenten eigenschappen van zichzelf of dierbaren koppelen aan specifieke planten of bloemen van eigen bodem.

“Met de tijdelijke plant-tattoos delen studenten meer dan enkel een compliment met elkaar; ze delen inspiratie, focus, verbinding, gezelligheid en een groene flow. Zo maken we “gevers” van studenten: want wie bloemen of planten geeft, die maakt gelukkig én wordt gelukkig,” aldus Hartwig Moyaert, promotiemanager sierteelt bij VLAM.

Een van de hoogtepunten van de roadshow is de aanwezigheid van tattoo-collectief Cirusso op één van de locaties, waar studenten de kans krijgen om zelfs een permanente flash tattoo te laten zetten van hun favoriete plant of bloem om op deze originele manier vriendschappen te laten vereeuwigen.

Dat (botanische) tatoeages bijzonder populair zijn, is geen geheim. Planten, bloemen en natuurelementen spreken veel mensen namelijk aan vanwege hun esthetische schoonheid en symbolische betekenissen. Daar speelt de roadshow op in: verschillende tatoeages van bloemen en planten zullen namelijk gekoppeld worden aan persoonlijke eigenschappen. Zo kunnen positivo’s bijvoorbeeld voor een zonnebloem gaan, en past een hortensia dan weer perfect bij de stijliconen onder ons.

Het activatieconcept is bedacht en uitgevoerd door Demonstr8, Publicis Groupe België zorgde voor de conceptualisatie van social content, UGC-engagement en de PR-campagne.

Credits:

Client: VLAM - Groen van bij ons
Client contact: Ellen De Keyser, Hartwig Moyaert
Concept, Creation & Activation Production: Demonstr8
Project Director: Robbe Steenssens
Project Manager: Jana De Beir
Conceptual creatives: Hans De Backer, Sven Wittoeck & Henri Shih
Tattoo design: Sven Wittoeck
Content & PR: Publicis Groupe Belgium
Content Lead: Joyce Poelmans
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
Project Manager: Marylou Lalu
Creative/concept provider: Jeroen Van Laethem
Copywriter NL: Mayte Destino, Katoo Derks
Content Designer: Jeroen Van Laethem
Tattoo artist (execution): Cirusso