Hamlets nachtelijke tocht door Bangkok met Coca-Cola en Ogilvy Singapore

4schools / Crea / News

Coca-Cola heeft op 13 maart een interactieve videoclip gelanceerd met de titel "Epic Night Out", als onderdeel van het nieuwe "Foodmarks"-platform van het merk. De film is gecreëerd door Ogilvy Singapore en geregisseerd door Julien & Quentin en geproduceerd door Hamlet. In de film zien we de Thaise superster rapper F.HERO en de beroemde celebrity kok Chef Pom. 

 "Epic Night Out" is een cinematografische fusie van de Thaise keuken en de rapcultuur, een wervelwind van extravagantie, die doet denken aan de Bling Bling van klassieke Amerikaanse rapvideo's uit de jaren 90, met een Thaise twist. In deze film zien we F.HERO, Chef Pom en hun crew in een surrealistische tocht door de bruisende nachtelijke straten van Bangkok, met een aantal typische elementen zoals tuktuks, mopeds, heerlijk Thais street food en natuurlijk Coca-Cola. De clip is interactief en nodigt fans op het einde uit om te klikken en verborgen paaseieren te ontdekken waarmee ze Coca-Cola producten, kortingen en VIP-toegang tot Coca-Cola Foodmark evenementen kunnen winnen. Epic Night Out demonstreert ook de "Coke Flip Move", een originele en eenvoudige danspas die is ontworpen om het publiek nog meer te betrekken. 

"Commercials worden pas echt interessant als ze de ambitie hebben om een nieuwe entiteit in de popcultuur te creëren. De opdracht van het Ogilvy-team was duidelijk: we hadden een hybride project nodig, een kruiing tussen een videoclip en een reclamespot. We waren meteen enthousiast over het idee waarbij we de Thaise hip-hop- en street food cultuur konden omarmen om iets bijzonders te creëren, met verwijzingen naar de hip-hop clips uit onze jeugd. Het is vrij uitzonderlijk om Pad Thai en hip-hop te kunnen combineren, maar we houden van beide, dus we vonden het geweldig om ze te mixen," zegt Julien Martorell, de helft van het regisseursduo Julien & Quentin.  

 "Toen Nikhil, Hugo en Tiago van Ogilvy ons vroegen om aan deze film te werken, probeerden we meteen na te denken over de visuele identiteit van deze clip, dat wat hem zou onderscheiden van de andere. Zo kwamen we op het idee van een 'cutlery crew'. We hadden veel plezier met het bedenken en ontwerpen van dit team foodies met kleren vol lepels en vorken op hun gepersonaliseerde brommers en tuktuks," voegt Quentin Garabedian, de andere helft van het regisseursduo Julien & Quentin toe. 

"Werken met sterren als F.HERO en Chef Pom was het ultieme magische recept dat we nodig hadden om de combinatie van Coca-Cola en maaltijden in de popcultuur te brengen," besluit Nikhil Panjwani, executive creative director bij Ogilvy Singapore.

CREDITS 

 

Client: The Coca Cola Company 

Title: Foodmarks - Epic Night Out 

Agency: Ogilvy Singapore 

Executive Creative Director: Nikhil Panjwani  

Associate Creative Directors: Hugo Suissas, Tiago Silva  

Category Business Director: Juhi Bimbhet 

Project Integrator: Priscila Lim 

Associate Director PR and Influence: Brenda Ho 

Account Director: Panita Thanajulintorn 

Agency producer: Jacinta Loo 

Associate Director PR and Influence: Brenda Ho 

Junior Art Director: Sadhna Saku 

Production Company: HAMLET  

Director: Julien & Quentin  

Executive Producers: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner  

Producer: Antonin Romeuf  

Music: F.Hero x Chef Pom - Epic Night Out 

Talent: F.Hero  

Chef Pom 

Badmixy 

Service production co.: Taprod Bangkok  

Service production co. producers: Louis Ditapichai, Sirichon Pongsaengson  

Post-Producer: Léa Török  

Director of Photography: Antoine Cormier  

DP Agent: API Corp  

1st AD: Pattra Kanjanamek 

Production Designer: Boontawee Taweepasas 

Costume Designer: Nirachara Wannalai 

1st AC:Nattapong Phamon 

Gaffer: Surachet Thongmee 

Key Grip: Manop Pitichokjinda 

Casting Director: Tipwarin Sotvithi 

Photographer: David Jumpa 

Post-Production Cy: HAMLET  

Editor: Marie-Réglisse Monsimier  

Editor Agent: Cutaway @cutaway.tv 

Color Grader: Nicolas Gautier  

 

 

De videoclip zal te zien zijn op Coca Cola's digitale en sociale kanalen in Thailand.