Coca-Cola heeft op 13 maart een interactieve videoclip gelanceerd met de titel "Epic Night Out", als onderdeel van het nieuwe "Foodmarks"-platform van het merk. De film is gecreëerd door Ogilvy Singapore en geregisseerd door Julien & Quentin en geproduceerd door Hamlet. In de film zien we de Thaise superster rapper F.HERO en de beroemde celebrity kok Chef Pom.
"Epic Night Out" is een cinematografische fusie van de Thaise keuken en de rapcultuur, een wervelwind van extravagantie, die doet denken aan de Bling Bling van klassieke Amerikaanse rapvideo's uit de jaren 90, met een Thaise twist. In deze film zien we F.HERO, Chef Pom en hun crew in een surrealistische tocht door de bruisende nachtelijke straten van Bangkok, met een aantal typische elementen zoals tuktuks, mopeds, heerlijk Thais street food en natuurlijk Coca-Cola. De clip is interactief en nodigt fans op het einde uit om te klikken en verborgen paaseieren te ontdekken waarmee ze Coca-Cola producten, kortingen en VIP-toegang tot Coca-Cola Foodmark evenementen kunnen winnen. Epic Night Out demonstreert ook de "Coke Flip Move", een originele en eenvoudige danspas die is ontworpen om het publiek nog meer te betrekken.
"Commercials worden pas echt interessant als ze de ambitie hebben om een nieuwe entiteit in de popcultuur te creëren. De opdracht van het Ogilvy-team was duidelijk: we hadden een hybride project nodig, een kruiing tussen een videoclip en een reclamespot. We waren meteen enthousiast over het idee waarbij we de Thaise hip-hop- en street food cultuur konden omarmen om iets bijzonders te creëren, met verwijzingen naar de hip-hop clips uit onze jeugd. Het is vrij uitzonderlijk om Pad Thai en hip-hop te kunnen combineren, maar we houden van beide, dus we vonden het geweldig om ze te mixen," zegt Julien Martorell, de helft van het regisseursduo Julien & Quentin.
"Toen Nikhil, Hugo en Tiago van Ogilvy ons vroegen om aan deze film te werken, probeerden we meteen na te denken over de visuele identiteit van deze clip, dat wat hem zou onderscheiden van de andere. Zo kwamen we op het idee van een 'cutlery crew'. We hadden veel plezier met het bedenken en ontwerpen van dit team foodies met kleren vol lepels en vorken op hun gepersonaliseerde brommers en tuktuks," voegt Quentin Garabedian, de andere helft van het regisseursduo Julien & Quentin toe.
"Werken met sterren als F.HERO en Chef Pom was het ultieme magische recept dat we nodig hadden om de combinatie van Coca-Cola en maaltijden in de popcultuur te brengen," besluit Nikhil Panjwani, executive creative director bij Ogilvy Singapore.
CREDITS
Client: The Coca Cola Company
Title: Foodmarks - Epic Night Out
Agency: Ogilvy Singapore
Executive Creative Director: Nikhil Panjwani
Associate Creative Directors: Hugo Suissas, Tiago Silva
Category Business Director: Juhi Bimbhet
Project Integrator: Priscila Lim
Associate Director PR and Influence: Brenda Ho
Account Director: Panita Thanajulintorn
Agency producer: Jacinta Loo
Associate Director PR and Influence: Brenda Ho
Junior Art Director: Sadhna Saku
Production Company: HAMLET
Director: Julien & Quentin
Executive Producers: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner
Producer: Antonin Romeuf
Music: F.Hero x Chef Pom - Epic Night Out
Talent: F.Hero
Chef Pom
Badmixy
Service production co.: Taprod Bangkok
Service production co. producers: Louis Ditapichai, Sirichon Pongsaengson
Post-Producer: Léa Török
Director of Photography: Antoine Cormier
DP Agent: API Corp
1st AD: Pattra Kanjanamek
Production Designer: Boontawee Taweepasas
Costume Designer: Nirachara Wannalai
1st AC:Nattapong Phamon
Gaffer: Surachet Thongmee
Key Grip: Manop Pitichokjinda
Casting Director: Tipwarin Sotvithi
Photographer: David Jumpa
Post-Production Cy: HAMLET
Editor: Marie-Réglisse Monsimier
Editor Agent: Cutaway @cutaway.tv
Color Grader: Nicolas Gautier
De videoclip zal te zien zijn op Coca Cola's digitale en sociale kanalen in Thailand.