Havas-studie over ernst én onnozelheid in coronatijden

Media / News / Research

Coronavirus all the way... Intussen blijft het onze manier van leven en werken drastisch beïnvloeden, net als de manier waarop we media consumeren. Havas Media maakte voor de vierde keer een media-analyse rond de impact van het virus op ons landje. Het document is het resultaat van een samenwerking van de strategische cel van Havas Media met die van Havas Worldwide, het creatief bureau binnen Havas Village. We lichten enkele punten voor u uit.

Opvallend is bijvoorbeeld dat jongeren het blijkbaar wat hebben gehad met al dat nieuws over het coronavirus. Daar moeten overheid en ook elk medium rekening mee houden...

Nieuwsprogramma's op televisie blijven natuurlijk belangrijk en ze blijven goed scoren in de lijsten van best bekeken programma's.

Steeds vaker maken adverteerders om een intelligente en empathische manier gebruik van het coronavirus om connectie te zoeken met de consument. Havas geeft een voorbeeld uit eigen huis, met name een campagne die men maakte voor Soubry.

Wat doet het coronavirus met ons geld? We zijn in ieder geval benieuwder dan ooit naar financieel nieuws...

We houden dus van geld... maar ook van onnozelheden, zoals TikTok!

En wat u ondertussen al wist: bijna alle regies steken adverteerders een hart onder de riem met zeer interessante voorwaarden - ook PUB doet dat trouwens.

Diverse sectoren schrapten grote campagnes... maar bleven toch goed actief op sociale media, zoals onderstaande slide aantoont.

U kunt de volledige studie HIER raadplegen.