Havas-studie: vrouwenbladen, influencers en de tonen van de radio

We schuiven steeds meer op richting een corona-exit. Zouden het de laatste weken zijn in lockdown? In afwachting blijven we alvast naar hartelust media consumeren. Dat blijkt uit de wekelijkse media-analyse van Havas Village rond de impact van het coronavirus op onze mediaconsumptie. Het document is het resultaat van een samenwerking van de strategische cel van Havas Media met die van Havas Worldwide, het creatief bureau binnen Havas Village.
Surfen op het internet, naar de televisie kijken met familie of online video’s bekijken. Media consumeren lijkt in deze bizarre tijden meer dan ooit een basisbehoefte.
We verwachten dan ook van de media dat ze de ontwikkelingen rond het coronavirus blijven volgen, maar krijgen ook graag nog eens iets anders op ons bord. 44% van de Belgen vindt dat de media te veel aandacht geven aan discussies en gesprekken over het virus. 45% procent van de Belgen vindt de verdeling wel goed.
Goed nieuws voor de magazinemarkt: vrouwenbladen lijken niet in de klappen te delen. De websites van Flair en Libelle bereiken namelijk meer online lezers.
Influencers moeten zich dan weer van hun creatiefste kant tonen. Of het nu op Instagram of TikTok is, ze proberen hun volgers massaal te entertainen. Ga maar eens kijken naar de Instagrampagina van Jens Dendoncker of het TikTokprofiel van Average Rob.
En tot slot: dit bleek natuurlijk ook al uit de meest recente CIM-cijfers, maar radio blijft ons bekoren. 34% van de luisteraars geeft aan sinds de crisis meer naar Radio2 te luisteren.
De volledige studie kunt u hier inkijken.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]