Het werk is nooit af zolang The Fat Lady niet opdaagt

Communication / News

The Fat Lady, dat in 2014 ontstond door de samenvoeging van het customer media agency Het Salon en het creatief bureau Markee, nam afgelopen zomer zijn intrek in nieuwe kantoren op de Tondeliersite in Gent. Alles werd anders, maar: “We hopen dat de klanten geen verschil zien.” PUB ging op zoek naar het verhaal achter die paradox.

Het samenbrengen van Het Salon en Markee onder de naam The Fat Lady, nu zeven jaar geleden, was een logische stap: beide bureaus zetten toen al in op een customer centered-benadering en beide waren bezig met wat later contentmarketing zou gaan heten, zegt Frank Geerts, creative director en managing partner van The Fat Lady: Het Salon vanuit de activiteiten als bedenker en producent van customer media, Markee als creatief bureau dat graag ‘andere’ media (zoals een kerstsingle) inzette om de boodschap van klanten uit te dragen. “We zaten al onder hetzelfde dak, maar met afzonderlijke accountmanagers en zo,” zegt Koen Denolf, content strategist en eveneens managing partner. “Contentmarketing kreeg meer bekendheid en wij hebben die stap gezet door ook strategie aan de activiteiten toe te voegen. Dat gebeurde met vallen en opstaan, in 2014 was de markt daar nog niet helemaal klaar voor.”

The Fat Lady telde de voorbije jaren gemiddeld 15 medewerkers, nu zijn dat er 20, mede door de groeiende honger van organisaties naar contentmarketing. “Klanten staan daar zelf nu veel verder in,” zegt Joke Gabriëls, business office manager: “Ze hebben er zich intern meer rond georganiseerd en er is ook samenwerking tussen onze teams en die van de klant.” Is dat op termijn een bedreiging? Neen, zegt Koen Denolf, “want er zal altijd een externe partner nodig zijn, voor een externe blik en omdat bureaus in de frontlinie van nieuwe evoluties staan.”

[...]

HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U IN PUB MAGAZINE