Hoe duurzaam snackt Mondelēz?

News / Research / Retail / Sustainability

Mondelēz International heeft haar 2019 Snacking Made Right Report gepubliceerd, waarin de nadruk wordt gelegd op de vooruitgang die het voedingsbedrijf heeft geboekt bij het bereiken van haar doelstellingen qua duurzaamheid en bewuste snacking tegen 2025. Zo was eind 2019 al 63% van het cacaovolume van de chocolademerken afkomstig van duurzame sourcing via het programma Cocoa Life (+20% in vergelijking met 2018). Het duurzaamheidsprogramma Harmony stond in 2019 in voor 65% van de tarwe voor koekjes die in Europa werden geproduceerd. En vandaag is 93% van de verpakkingen recycleerbaar; het bedrijf zit op schema om 100% te bereiken.
 
Mondelēz International voldoet naar eigen zeggen aan of overtreft al haar duurzaamheidsverbintenissen voor 2019 en ligt op schema voor de ambitieuze doelstellingen voor 2025. De zogenoemde 'portiecontrolesnacks' zullen binnen vijf jaar minstens 20% van de netto-omzet vertegenwoordigen. Binnen vijf jaar zal de end-to-end CO2-uitstoot met 10% dalen met behulp van Science-based targets, waarbij de focus ligt op bescherming en herstel van de wouden.
 
In het Snacking Made Right rapport gaat Mondelēz International dieper in op zijn duurzaamheidsprogramma's en op de acties die het bedrijf onderneemt of zijn motto ondersteunen – 'mensen de mogelijkheid bieden om te genieten op het juiste moment van de juiste snack, die op de juiste manier werd gemaakt'. Middenin de wereldwijde COVID-19 pandemie gaat het bedrijf trouwens de belofte aan om zich verder te blijven inzetten om de uitdagingen binnen de sector op te nemen. Voor gedetailleerde informatie kunt u via deze link  de samenvatting en het volledige verslag raadplegen.