IKEA kiest Ogilvy Social.Lab als one-stop creative shop

Budgets / News

Begin 2020 begon IKEA België met het proces om al zijn creatieve werk binnen één enkel bureau onder te brengen. "Gedurende vele jaren hebben we zeer succesvol samengewerkt met twee uitstekende lokale bureaus, namelijk DDB Brussels, ons lead agency voor merkstrategie, creatie, integratie en productieopvolging, en Ogilvy-Social.Lab, verantwoordelijk voor onze sociale media," horen we bij IKEA. Elk bureau was verantwoordelijk voor een specifiek deel van de job, en beide bureaus werkten nauw samen aan de meeste projecten.

Er ontstond gaandeweg blijkbaar een duidelijke behoefte om een stap verder te gaan in de integratie van de manier waarop het bedrijf werkt en zich te richten op een nieuwe, meer gecentraliseerde manier waarop de marketing binnen het bedrijf is georganiseerd. Als gevolg daarvan wordt alles nu gecentraliseerd binnen Ogilvy-Social.Lab. Dat bureau zal zorgen voor de lokale productie, aanpassing en transcreatie van internationale platforms, in alle media. "We kijken ernaar uit om samen met Ogilvy-Social.Lab de uitdagingen van morgen aan te gaan. We zijn onder de indruk van hun professionaliteit en aanpak en we zijn ervan overtuigd dat ze onze missie met de vele mensen in België en Luxemburg zullen delen," zegt Grégory Bauduin, marketing manager.

IKEA blijkt weliswaar tevreden terug op de samenwerking met het team van DDB Brussels - dat diverse campagnes ontwikkelde die prijzen wonnen."De afgelopen 8 jaar heeft DDB op een constant hoog niveau gepresteerd en op vele manieren bijgedragen aan het succes van IKEA in België en Luxemburg," zegt Peter Jongert, marketingcommunicatiemanager. "Afscheid nemen van een vertrouwde partner na zo'n lange en succesvolle samenwerking is niet zonder pijn. We willen onze dankbaarheid benadrukken voor het hele team dat ons de afgelopen jaren heeft gesteund. Bedankt voor de geweldige, onvergetelijke reis die we hebben gemaakt."