RTL Belgium en M6 zetten krabbel onder nieuw akkoord

Media / News

Nadat RTL Belgium eerder al het bestaande partnerschap met TF1 had hernieuwd, wordt ook het strategisch akkoord met de M6-groep verlengd: daardoor zullen de verschillende media van RTL Belgium ook op lange termijn de content van de Franse mediagroep M6 blijven uitzenden.

Programma's zoals "Top Chef", "Le Meilleur Pâtissier" en "Pekin Express" maar ook nieuwe, exclusieve producties zullen dus verschijnen op RTL Tvi, RTL Club en RTL Plug alsook op het streamingplatform RTL Play. "Het gaat om een lange-termijnakkoord," bevestigt communicatiedirecteur Philippe Jaumain aan PUB. Concreet zou het contract een duurtijd hebben van vijf jaar of meer. Over de relevante bedragen wil men bij RTL niet veel kwijt - al bevestigen bronnen dichtbij het dossier dat er zo'n 10 miljoen euro mee gemoeid zou zijn. Voor RTL is een dergelijke investering voordeliger dan een situatie waarin M6 zelf de Belgische markt zou betreden.

De twee groepen hebben ook beslist het radiocontract te verlengen, in het kader waarvan eerder programma's zoals Les Grosses Têtes sur les antennes (Bel RTL) werden uitgezonden.

De nieuwe deal bevestigt de toewijding van RTL Belgium om de Franstalige Belgen te entertainen, te informeren en hen samen te brengen rond populaire premiumcontent, klinkt het.  

"Ik ben verheugd dat we ons uitzendaanbod hebben kunnen versterken met de programma's van de M6-groep, die tot de favorieten van Franstalig België behoren en die complementair zijn aan onze lokale producties," stelt Guillaume Collard, ceo van RTL Belgium. "We zullen trouwens ook blijven investeren in die programma's van eigen bodem, zodat we een zo sterk mogelijk aanbod kunnen voorschotelen aan ons publiek en we goede resultaten kunnen voorleggen aan adverteerders." 

Rossel Advertising en DPG Media (die de reclameregie verzorgen voor RTL Belgium) zullen commercieel inderdaad ook sterker staan dankzij de bekende merken van M6 en TF1, klinkt het.